جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

مقابله با فساد نباید جبهه‌ای و جناحی شود

[ad_1]
57923285

یک نماینده سابق مجلس خواستار آسیب‌شناسی فساد در کشور توسط مجمع عقلا شد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا،‌اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که هر نظام سیاسی می‌تواند با آن رو به رو شود، بحث فساد است. همه نظام‌ها با سطحی از فساد رو به رو هستند. برخی کشورها تغیراتی در امور کشورداری خود دادند که به لحاظ ساختاری با فساد مبارزه کنند. در کشور ما مبارزه با پدیده فساد علی رغم تلاش‌هایی که شده و همچنین خواست مقام معظم رهبری و اراده روسای قوا در پیشگیری از وقوع فساد موفق نبوده است.

 وی ادامه داد: این عدم موفقیت در ریشه کن کردن فساد طی سالیان گذشته  باعث بد بینی مردم به مسئولین شده است. در هر دوره‌ای با روی کار آمدن هر گروه و جناح سیاسی گفته شده که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند. در خود قوه مجریه هم با ایجاد دولت الکترونیک تلاش‌هایی در این حوزه شده است؛ اما حقیقت آن است که تا ریشه کن کردن فساد فاصله زیادی داریم.

این نماینده سابق مجلس گفت:پرونده‌های اخیر در قوه قضاییه باوجود اینکه اتفاق خوبی‌است اما نا امیدی را میان مردم بیش‌تر کرده آن‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا اصلا این فسادها در سطح کلان کشور وجود دارد.

وی افزود: اقدامات آقای رئیسی اقدامات ارزشمندی است، اما تبلیغات این اقدامات نباید به این صورت باشد که قبلا تلاشی نشده است و تنها پرجم دار مبارزه با فساد این قوه است. ضمن اینکه این اقدامات قابل تقدیر است، باید توجهه کنیم مقابله با فساد نباید جبهه‌ای و جناحی شود. فساد چپ و راست نمی‌شناسد. مقابله با این پدیده که مشکلاتی بین دولت به عنوان عام و ملت ایجاد کرده باید منجر به نتیجه‌ای شود که بگوییم فساد ریشه کن شده است.

میرزایی در پایان تصریح کرد: باید در یک مجمع و تشکلی عقلا بنشینند و فساد در کشورمان را آسیب شناسی کنند تا بییند ایراد کار کجاست.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا