جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

مناطق آزاد فرصتی استثنایی برای پیوند اقتصادی با کشورهای دیگر است

[ad_1]
61699429

ایسنا/آذربایجان غربی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حتما از پتانسیل و ظرفیتهای منطقه آزاد ماکو به نفع دو ملت ایران و آذربایجان استفاده خواهیم کرد.

سید عباس موسوی امروز ۱۷ مرداد ماه در سفر یک روزه به منطقه آزاد ماکو و در نشست با مسئولین این منطقه با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در تقویت ارتباط ایران با سایر کشورهای همسایه اظهار کرد: مناطق آزاد برای تکمیل ظرفیتهای کشور و پیوند دادن اقتصاد ملی به اقتصاد کشورهای هم جوار، ایجاد شده اند که حتما از این پتانسیلی که در این منطقه است به نفع دو ملت ایران و آذربایجان استفاده خواهیم کرد.

وی مناطق آزاد را فرصتی استثنایی برای پیوند اقتصادی با کشورهای دیگر دانست و گفت: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به این اشتراکات به گسترش و تقویت روابط منجر می شود.

 محمد رضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست با تاکید براینکه در حال حاضر ۱۱۰ واحد فعال صنعتی در این منطقه به کار تولید و اشتغال مشغول هستند، افزود: وزارت امور خارجه می تواند نقش اساسی در توسعه این منطقه و رونق بیش از پیش فضای کسب و کاربا همسایگان داشته باشد.

وی همسایگی منطقه آزاد ماکو با سه کشور را از ظرفیتهای بزرگ برای توسعه تجارت خارجی اعلام کرد و خواستار کمک و مساعدت مسئولان بلند پایه کشوری برای توسعه صادرات جاری و افزایش تجارت خارجی شد.

بازدید از پایانه مرزی و گمرک پلدشت از دیگر برنامه های سخنگوی وزارت امور خارجه بود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا