جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

منظور امام خامنه‌ای از خطاهای انقلاب چیست؟

به گزارش افکارنیوز، بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» که بعد از 22 بهمن امسال و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد، سرآغاز فصل جدیدی در جمهوری اسلامی است، فصلی که از این پس باید با امید و تکیه بر جوانان بر مشکلات گذشته و ناکامی‌ها غلبه کرد و این کار جز با شناخت نقاط ضعف و قوت 40ساله انقلاب میسر نمی‌شود.

در راستای تبیین این بیانیه، در سلسله گزارش‌هایی به بررسی بندهایی از این بیانیه می‌پردازد تا شناخت رهنمودهای رهبر انقلاب در شروع فصل جدید جمهوری اسلامی راحت‌تر صورت گیرد.

در ادامه، چهارمینگزارش را با موضوع آمادگی انقلاب اسلامی برای تصحیح خطاهای خویش می‌خوانید:

«اگر یک چیزی را دیدید که واقعاً خلاف کردید، اعتراف کنید. این اعتراف، شما را در نظر ملت‌ها بزرگ می‌کند؛ نه اینکه اعتراف به خطا شما را کوچک می‌کند.» این سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که می‌تواند متوجه اشخاص حقیقی و حقوقی و حتی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران هم باشد و می‌توان این سخن امام خمینی (ره) را با این بخش از بیانیه گام دوم انقلاب که «انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.» مرتبط دانست.

امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم، انقلاب را آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش اعلام فرمودند. صبح روز بعد از انتشار این بیانیه، برخی از روزنامه‌ها با غفلت از متن کامل و روح بیانیه، به برجسته‌سازی این بخش پرداختند و حتی برخی از آنان، پسوند آن عبارت را هم مورد توجه قرار ندادند و تجدیدنظرناپذیری و اهل انفعال نبودن انقلاب را به حاشیه بردند.
منبع:افار نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا