جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نوبخت خبر داد:‌ برداشت ۱۲ هزار میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت یارانه هر فرد

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه 30 درصد درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به تولید اختصاص پیدا کند این در حالی است که این اعتبار در سال‌های گذشته تخصیص پیدا نکرده است، گفت: در سال رونق تولید این اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.
وی درباره علت عدم تخصیص 30 درصد از درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها به تولید در سال‌های گذشته، افزود: با توجه به اینکه مابه التفاوت قیمت‌ها در ماده 1 و 3 در قانون هدفمندی یارانه‌ها کفاف پرداخت 45 هزار و 500 تومان یارانه افراد را نمی‌داد بنابراین ما نه تنها نمی توانستیم از این رقم به بخش تولید کمکی کنیم- اگرچه کمک می‌شد اما به اندازه 30 درصد نبود- حتی مجبور بودیم سالانه از خزانه 12 تا 13 هزار میلیارد تومان براساس مجوز قانونی برداشت کنیم تا بتوانیم یارانه 45 هزار تومانی را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور اظهار کرد: در حال حاضر در تبصره 14 منابع و مصارف کاملا مشخص شده است ما طبق آنچه در مصارف برای تولید و اشتغال است اعتبارات را اختصاص می‌دهیم. علیرغم تمام این
موارد در تبصره 18 قانون بودجه سالانه به صورت ویژه برای تولید و اشتغال اعتباری بالغ بر 64 هزار تا 65 هزار میلیارد تومان برای 988 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.
این عضو کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: وظایف هر وزارتخانه در اشتغالزایی، رونق تولید و سهم آنها از اعتبار مذکور مشخص شد حتی وظایف و سهم استان‌ها نیز مشخص شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با تمام وزرا موافقت‌نامه‌ای برای اشتغالزایی و رونق تولید مبادله کرده است یعنی سهم هر وزارتخانه از اعتبارات این بخش و تعهد آنها مشخص شده است؛ بخش اول اعتبارات نیز پرداخت شد. براساس گزارش‌های وزارتخانه‌ها درباره میزان اجرای برنامه ها در این حوزه، بخش دوم اعتبارات نیز پرداخت می‌شود./

منبع:خبرگزاری تسنیم

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا