جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

هشدار وزارت بهداشت فرانسه؛ دلتا در کمین جوانان

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، «اولیویه وران»، وزیر بهداشت فرانسه با ابراز نگرانی از این که میانگین سن بیمارانی که طی هفته های اخیر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، پنج سال کمتر شده است، خواستار آگاهی بخشی بیشتر درباره ابتلای بیشتر جوانان به این همه گیری شده است.
رئیس کنفدراسیون اتحادیه های صنفی پزشکی فرانسه نیز گفت: بیش از ۸۵ درصد واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در افراد مسن انجام شده اما در حال حاضر شاهد جوان تر شدن سن بیماران بستری شده در بیمارستان ها هستیم.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، از ۱۰۱۵ بیمار تحت مراقبت های ویژه در بیمارستان ها، ۴۴۵ نفر زیر ۶۰ سال هستند؛ به طور دقیق تر، ۶ نفر کمتر از ۱۹ سال؛ ۹۲ نفر بین ۲۰ تا ۳۹ سال و ۳۴۷ نفر نیز بین ۴۰ تا ۵۹ سال سن دارند.
وزارت بهداشت فرانسه با اعلام هشدار در این زمینه خواستار اطلاع رسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه و ترغیب جوانان به انجام واکسیناسیون شده است.

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی مرکز  تحقیقات، مطالعات، ارزیابی و آمار (Drees) فرانسه،  ۸۰ درصد افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، متعلق به گروهی از افراد بوده اند که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

هشدار وزارت بهداشت فرانسه؛ دلتا در کمین جوانان

“امانوئل مکرون” رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی با هشدار درباره شیوع گونه دلتا کرونا در این کشور، الزامات و محدودیت‌های جدیدی در این باره اعلام کرد که مهمترین آن اجباری شدن واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و نیز ضرورت ارائه پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن جمعی است.

ده‌ها هزار نفر شنبه گذشته برای اعلام مخالفت با برقراری پاسپورت بهداشتی و نیز طرح اجباری شدن واکسیناسیون برای کادر درمانی و امدادی در شهرهای مختلف فرانسه به خیابان‌ها آمده بودند. وزارت کشور فرانسه شمار تظاهرکنندگان را ١۶٠ هزار تن اعلام کرده بود.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۷۹ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۱ هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه پنجم جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا