جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

واکنش سناتور آمریکایی به ادعای پمپئو درباره دست داشتن ایران در حمله به آرامکو

به گزارش افکارنیوز، سناتور کریس مورفی، نماینده کنگره آمریکا در پیامی توئیتری ادعای مایک پمپئو ، وزیر خارجه این کشور درباره دست داشتن ایران در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد.

اخبار سیاسی- کریس مورفی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «سعودی‌ها و حوثی‌ها در جنگ با هم هستند. سعودی‌ها به حوثی‌ها حمله می‌کنند و حوثی‌ها در برابر به آن‌ها پاسخ می‌دهند و به آن‌ها حمله می‌کنند.»

وی افزود: « ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند، اما اینکه بگویم ایران با حوثی‌ها برابر است، موضوعی نادرست است.»

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز با تاکید بر اینکه حوثی‌ها را نباید همان ایران دانست، گفت: «سعودی‌ها جنگی را در یمن به راه انداخته‌اند. اظهارات پمپئو به‌طرز غیرقابل باوری کم‌خردانه، مزوّرانه و خطرناک است.»

اندرو فاینبرگ، خبرنگار آمریکایی حوزه کاخ سفید با بیان اینکه دولت‌های آمریکا و عربستان هیچ اعتباری در موضوعات مرتبط با ایران ندارند، در توئیتر نوشت: «مشکل چنین ادعا‌های پمپئو، که هیچ مدرکی هم برای آن ارائه نمی‌کند، این است که سعودی‌ها و حوثی‌ها سال‌هاست که با هم در جنگ هستند.»

آرون دیوید میلر، عضو ارشد اندیشکده کارنگی نیز در واکنش به ادعا‌های پمپئو ، تصریح کرد: «اگر گزارش‌ها صحیح باشند، پهپاد‌های حوثی‌ها این حجم از آسیب را به تولید نفت سعودی وارد کردند، حال می‌توانید تصور کنید که ایران چه مقدار آسیبی می‌تواند بزند.»

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه بدون ارائه دادن هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شد ایران در حمله پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است.

پمپئو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ایران در پس حدود یکصد حمله‌ای است که تا کنون علیه عربستان انجام شده و این در حالی است که روحانی و ظریف تظاهر می‌کنند که به دیپلماسی متوسل هستند.»

وی بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، بر خلاف اعتراف تمام رسانه‌ها و کارشناسان بین‌المللی به توان پهپادی مقاومت یمن در اجرای این عملیات، مدعی شد: «ایران در بحبوحه تمام درخواست‌هایش برای کاهش‌تنش، اکنون حمله بی‌سابقه‌ای را علیه این تامین‌کننده انرژی جهان (عربستان سعودی) انجام داده است. هیچ مدرکی از اینکه حملات از یمن انجام شده باشند، وجود ندارد.»

منبع: افکار نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا