جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

وزارت خارجه بحرین: در کنار عربستان برای مقابله با ایران می‌ایستیم

[ad_1]
57302696

وزارت خارجه بحرین از گزارش سازمان ملل مبنی بر دست داشتن ایران در حملات انصارالله یمن به عربستان استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الایام، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از گزارش روز سه شنبه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل  در رابطه با ایران استقبال کرد.

در این بیانیه وزارت خارجه بحرین از این گزارش شفاف که حقایق را روشن کرد و نقش مخرب و خطرناک ایران برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه را نشان داد! تمجید کرده است.

وزارت خارجه بحرین مدعی شد که ایران از مجموعه های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزشی می کند و به حمایت های خود از حوثی های یمن که غیرنظامیان سعودی را تهدید می کنند، ادامه می دهد و این مساله نشان می دهد که ایران در تلاش است تا تخریب و خشونت و هرج و مرج و بی ثباتی را در منطقه ایجاد  کند و به منافع ملت ها آسیب برساند.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است که بحرین در یک صف در کنار عربستان خواهد ایستاد و از تمام اقدامات این کشور برای مقابله با آن‌چه اقدامات خصمانه ایران خوانده شده، به منظور حفظ امنیت و ثبات خود حمایت می کند.

وزارت خارجه بحرین مدعی شد که جامعه بین المللی و شورای امنیت باید گام های قاطعی برای مقابله با ایران اتخاذ و تحریم های تسلیحاتی علیه این کشور را تمدید کنند تا ایران سیاست جنایتکارنه خود را تغییر دهد؛ سیاستی که در تضاد با قوانین بین المللی است و امنیت و صلح منطقه را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل روز سه شنبه در گزارش خود مدعی شده بود که ایران در حملات انصارالله یمن به عربستان دست داشته است.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان پیش از این هرگونه حمایت تسلیحاتی و موشکی به انصارالله یمن را رد کرده اند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست شب گذشته شورای امنیت تاکید کرد: ایالات متحده به همراه همدستان خود در جنایات جنگی در یمن پا را فراتر گذاشته و کارزار وقیحانه­‌ای جهت ارعاب نهادهای بین‌المللی ایجاد کرده است. اخیراً، آنها دبیرخانه را وادار به اتکا به ادعاهای خودساخته و اسناد جعلی برای تهیه یک گزارش کاملاً غیرحرفه‌ای در خارج از محدوده اختیارات آن ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ می‌کنند. جای تعجب نیست که دبیرخانه همزمان ائتلاف سعودی را از کشتار کودکان در یمن که کاملا مستند است، مبرا دانست. این وضع موجود نه قابل قبول و نه پایدار است.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا در پاسخ به اتهام‌های بی‌اساس و اظهارات مداخله جویانه مقام های برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و بحرین اظهار داشت: جای بسی شگفتی است که کشورهای همچون عربستان سعودی که خود منبع تروریسم و افراطی گری در منطقه هستند و سال‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش به بی ثبات سازی در منطقه دامن زده‌اند، اتهام های بی اساسی به جمهوری اسلامی ایران که با رفتار مسئولانه خود شر گروه‌های تروریستی را از سر کشورهای منطقه کوتاه کرده است، وارد می کنند. حمایت از خواسته نماینده آمریکا در تور دوره گردی وی در منطقه برای استمرار محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان از سوی کشورهایی که بیش از پنج سال است با سلاح های آمریکایی هزاران نفر از جمله زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیده اند، طنز تلخی است که در این روزها شاهد آن هستیم.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا