جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پاسخ دندان‌شکن ایران به گستاخی آمریکا و بی‌تفاوتی اروپا

به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا مصری با اشاره به صدور بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی کشورمان خطاب به اعضای برجام، گفت: تصمیم شورای عالی امنیت ملی بسیار تصمیم مبارکی است و مردم ما از مدت ها قبل منتظر چنین جواب دندان شکنی به گستاخی آمریکایی ها و بی تفاوتی اروپایی ها بودند.
مهلت 60 روزه فرصتی برای سنجش استقلال اروپا در اجرای برجام
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بعد از تصویب برجام شاهد تحریم های جدیدی بودیم که به مراتب سخت تر از تحریم‌های پیش از برجام بود، عنوان کرد: قول و قرار پوچ اروپا و فشار مضاعف آمریکا می رفت که ایران را دچار سرخوردگی از کوتاهی دولتمردانمان کند.
وی در ادامه بیانیه شورای عالی امنیت ملی را گامی در جهت تنبیه دشمنان ایران دانست و افزود: طرفین برجام تا کنون خود را در یک جاده یکطرفه باز می دیدند که بدون توجه به علامت های برجام و سایر توافق های بین المللی در آن می تاختند و امروز بیانیه شورای عالی امنیت ملی هشداری به تاخت و تاز آنها در عرصه بین المللی بود.
مصری مهلت 60 روزه به اروپا را فرصت خوبی برای راستی آزمایی نیت آنها در برجام عنوان و اظهار کرد: اگر مقدمات اقدام آنها در حوزه نفتی و بانکی فراهم نشد جمهوری اسلامی در برداشتن گام های بعدی سرعت بیشتری خواد داشت تا گذشته را نیز جبران کند.
رژیم صهیونیستی تنها نافع حذف برجام
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بیان اینکه برای برای برجام هزینه بسیاری دادیم، عنوان کرد: برای برجام ذخایر 20 ساله و قلب اراک را دادیم و امروز تنها رژیم صهیونیستی از حذف برجام منفعت می برد و خیال خود را از بابت خروج اورانیوم و آب سنگین ایران راحت می کند البته توان کشور ما صرفا هسته ای نبوده بلکه توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف داریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز ملت ایران یکپارچه شده و مسئولانی که تا دیروز به مذاکره خوشبین بوده اند، چشمان خود را گشوده اند، خاطرنشان کرد: عده ای معتقد بودند مشکلات کشور با مذاکره حل می شود و عده ای می گفتند مذاکره جواب نمی دهد؛ در نهایت مذاکره کردیم و حداقل خاصیت آن این بود مسئولان به این نتیجه رسیدند که مذاکره نتیجه نمی دهد.

منبع: افکار نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا