جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی نهم مهر ایسنا

[ad_1]
61553710

اظهارات رییس جمهوور در جلسه امروز هیات دولت/ تماس تلفنی واعظی با معاون نخست وزیر آذربایجان/ اولین کارت زرد مجلس یازدهم به وزیر نفت/ تاکید بر عدم دخالت دولت در بورس/ دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی به دومین محل تعیین شده در ایران و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

نگویید نگاه دولت به بیرون است/از نقشه کشیدن علیه یکدیگر، فاصله بگیریم

به گزارش ایسنا،‌ تاکیدات رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت در صدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه این حرف نادرست، ناصحیح، غلط، تحریف کننده را تکرار نکنید و نگویید نگاه دولت به بیرون است، تصریح کرد: البته نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد و هزار بار دیگر هم ما این را تکرار می‌کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: وحدت، اتحاد و احترام به تریبون‌هایی که ملت در اختیار ما گذاشته راه‌حل ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکا است. ما باید در مسیر اتحاد سخن بگوییم. از نقشه کشیدن علیه یکدیگر که فاصله و جدایی در پی دارد، فاصله بگیریم. اگر در مسیر جدایی و رقابت‌های حزبی و جناحی باشیم، به جای آنکه مسائل مردم را مدنظر قرار دهیم، به اهدافی که باید، نمی‌رسیم.

برای تمامیت ارضی آذربایجان احترام قائلیم/شایعاتی مبنی بر کمک ایران به ارمنستان بی اساس است

دومین خبر پربازدید امروز، تماس تلفنی واعظی با معاون نخست وزیر آذربایجان بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با “شاهین مصطفی اف” از کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه خوب ایران نام برد و تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی درمورد کشور آذربایجان همیشه روشن و شفاف بوده و همواره تمامیت ارضی این کشور همسایه را به رسمیت شناخته و به آن احترام گذاشته ایم و پایان اشغال را موجب ثبات در منطقه می دانیم.

وی زمینه شایعات مطرح شده در برخی رسانه ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ارسال کمک از سوی ایران به ارمنستان در مناقشه بین دو کشور را به شدت تکذیب کرد و گفت: این شایعات کاملا بی اساس بوده و با هدف برهم زدن روابط خوب ایران و آذربایجان مطرح می شود.

خبرهای دیگر در این رابطه را در لینک های زیر بخوانید.

ایران باید آذربایجان و ارمنستان را به ترک مخاصمه مجاب کند

ایران آمادگی میانجی‌گری بین ارمنستان و آذربایجان را دارد

***

اولین کارت زرد مجلس یازدهم به وزیر نفت

طرح سوال ابراهیم رضایی نماینده دشتستان از بیژن زنگنه وزیر نفت درباره‌ی علت عدم بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی هم از خبرهای پرمخاطب بود.

بعد از توضیحات وزیر نفت رضایی گفت که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و نمایندگان هم با ۸۲ رای موافق، ۱۲۹ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر نفت قانع نشدند، لذا مجلس یازدهم اولین کارت زرد را به زنگنه داد.

آنچه که در پارس جنوبی انجام شده کاری بی‌سابقه است

وزیر نفت در این جلسه در پاسخ به سوال ابراهیم رضایی گفت: پیشرفت پروژه در ماه‌های اول با ماه‌های آخر تفاوت دارد. در آخرین ماه‌ها نمی‌توان با درصد پیشرفت پروژه را بیان کرد بلکه باید با سنگ نشانه فعالیت‌ها را بسنجیم. هزاران میلیارد دلار به تلاش سربازان گمنام این سرزمین از محل پارس جنوبی منابع برای کشور حاصل شده است و آنچه که در پارس جنوبی انجام شده کاری بی‌سابقه است.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را نیز می توانید اینجا بخوانید.

دولت در بورس دخالت نمی‌کند

خبر بعدی، تاکید رئیس دفتر رئیس جمهور بر عدم دخالت دولت در بورس بود.

محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت در بورس دخالت نمی‌کند، اما وظیفه صیانت و مراقبت  از سرمایه‌های خرد را دارد تا نفوذی‌ها کاری نکنند که سرمایه‌های خرد متضرر شود ما از بورس حمایت کرده و آن را رها نمی‌کنیم. کسی که فکر می‌کند دولت روزانه باید در بورس دخالت کند از ساز و کار بورس آگاهی ندارد.

 اخبار دیگر در رابطه با بورس را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دلایل مخالفت کمیسیون عمران با ورود مسکن به بورس از نگاه رئیس کمیسیون

اعتماد سهامداران بورس بازگردانده شود

***

دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی به دومین محل تعیین شده در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نمونه برداری محیطی از دومین محل در ایران خبر داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از توافق با ایران برای  حل کردن مسائل اجرایی پادمانی که از سوی آژانس مطرح شده بود،  آژانس این هفته به دومین محل(از پیش تعیین شده) در ایران دسترسی تکمیلی پیدا کرده و نمونه برداری محیطی انجام داد. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

مردم؛ سپری برای توهین

گزارش ایسنا با عنوان “مردم؛ سپری برای توهین” با توجه به توهین های اخیر به رییس جمهور در فضای مجازی و برخی تریبون های رسمی هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

در ابتدای این گزارش آمده است: حالا دیگر در خارج از فضای مجازی و حتی از تریبون‌های رسمی کشور مثل صحن مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهوری که دو بار با تکیه بر آرای چند میلیونی مردم به عنوان نفر اول اجرایی کشور انتخاب شده است توهین می‌شود. توهین‌هایی که ممکن است ادامه یافتن آنها با سنگر گرفتن پشت انتقادات مردم از وضع موجود، فتح بابی برای اقدامات تندروانه در کشور باشد.

همه باید از مردم عذرخواهی کنیم

واکنش جهانبخش خانجانی به اظهارات اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که خواهان عذرخواهی اصلاح طلبان از مردم شده بود، هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه همه ما و کل حاکمیت باید از مردم عذرخواهی کنیم، گفت: مشکلات کشور مربوط به شخص روحانی، دولت او و اصلاح طلبان نیست.

اهداف آمریکا از تهدید به تعطیلی سفارتش در بغداد

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسایل منطقه درباره اهداف آمریکا از تهدید به تعطیلی سفارتش در بغداد بود.

حسن هانی‌زاده با اشاره به برخی اخبار درباره تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد اظهار کرد: گمانه‌زنی‌ها درباره تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد، اهداف راهبردی در پشت خود دارد که بخشی از آن به انتخابات مربوط است ولی به نظر آمریکا در پی بر هم زدن قواعد بازی در منطقه و جبهه مقاومت است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا