جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ مرداد ایسنا

[ad_1]
61553710

پاسخ روابط عمومی پادگان کوهک به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان/ توصیه سخنگوی شورای نگهبان برای انتخابات ۱۴۰۰/ جزئیات طرح مجلس برای تغییر در شیوه سهمیه‌بندی بنزین/ واکنشها به نامه‌ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت و … در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پاسخ روابط عمومی پادگان کوهک به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان

به گزارش ایسنا، توضیحاتی درباره اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اراضی این پادگان در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

روابط عمومی پادگان کوهک پیرامون با اشاره به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه زنده «نگاه یک» تاکید کرد: منظور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از عبارت «یک جای خوب ما در کوهک در نیروی دریایی ارتش» پادگان کوهک و ستاد نیروی دریایی ارتش بوده است که این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می کند.

افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند برای ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند

دومین خبر پربازدید امروز توصیه سخنگوی شورای نگهبان به داوطلبان نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ بود.

عباسعلی کدخدایی در خصوص اعلام برخی از اسامی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: شورای نگهبان هنوز درگیر انتخابات نشده است و در این زمینه ورود نکرده و اقدامی نیز نکرده است. از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند.

جزئیات طرح مجلس برای تغییر در شیوه سهمیه‌بندی بنزین

تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: بر اساس شیوه سهمیه بندی که این روزها اجرایی می شود حدود پنجاه درصد خانواده ها که خودرو ندارند از یارانه انرژی بی‌بهره‌اند و در واقع نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و لازم است که اصلاح شود.

اعلام رسمی توقیف ازسوی پاکستان نداشته‌ایم/ نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر همه اعضا نیست

خبر پر بازدید بعدی، پاسخ های سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروزش به سوالات خبرنگاران بود.

سید عباس موسوی در این نشست درباره برخی اخبار مبنی بر توقیف یک نفتکش ایرانی از سوی پاکستان، گفت: تا جایی که خبر داریم و بررسی کردیم و از مقامات ذی ربط در سازمان بنادر و کشتیرانی جویا شدیم، هنوز رسما چیزی به ایران در این زمینه اعلام نشده و هیچ خبری رسمی مبنی بر توقیف کشتی ایرانی داده نشده است در عین حال ما در حال پیگیری و جمع آوری اطلاعات هستیم اما از سوی دولت پاکستان چیزی رسما اعلام نشده است. 

وی درباره نامه دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت نیز گفت: نامه ای که به نام اعضای شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته امضا شده از سوی دبیرکل این شورا، بر اساس منابع موثق ما برخی از اعضای این شورا از مفاد این نامه اطلاعی نداشتند و به نظر ما نامه ای که دبیرکل شورا ارسال کرده نظر همه اعضا نیست

دورکاری کارکنان ادارات ادامه پیدا کند

تاکید یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ادامه دورکاری کارکنان ادارات هم از خبرهای پربازدید بود.

محمدعلی محسنی با بیان این‌که ببا شیوع مجدد ویروس کرونا باید از ظرفیت آموزش مجازی و دورکاری فعالیت ادارات استفاده کرد، اظهار کرد: باید از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد، بدان معنا که فعالیت ادارات به صورت دورکاری دنبال شود که نتیجه آن کاهش آلودگی هوا و ترافیک و حتی کم شدن هزینه رفت و آمد برای دولت و مردم است.

خبرهای دیگر در زمینه کرونا را در لینک های زیر دنبال کنید.

مردم باید از تبعات ویروس کرونا آگاه شوند

تحلیل «نذر سلامتی» توسط یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب

***

حمایت آمریکا از ” سناریوی شعار علیه ایران” از عراق تا لبنان

تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا در مورد تحولات اخیر در لبنان به خصوص بعد از انفجار بندر بیروت هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

صباح زنگنه درخصوص سر دادن شعارهایی علیه ایران از سوی تعدادی از حاضران در اعتراضات اخیر در لبنان، افزود: این موضوع در ادامه سناریویی است که در عراق انجام شده است. آن‌ها تلاش کردند که همان سناریویی که در عراق در مورد ایران اجرایی کردند در لبنان نیز به پیش ببرند و در همین چارچوب بلافاصله دیدیم که سفارت آمریکا در لبنان بیانیه‌ای را منتشر کرد و از برخی از شعارهای مطرح شده در اعتراضات صورت گرفته در این کشور حمایت کرد.

” لبنان ” هشداری به کشورهای خاورمیانه است/سفر مکرون به بیروت در ادامه اشتباهات گذشته‌اش بود

در همین رابطه  یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: در لبنان به وضوح می‌بینیم که هیات حاکمه از حفاظت از انبار مواد شیمیایی و حساس تا امنیت داخلی یا جلوگیری از اعتراض‌ها منفعل است. داستان لبنان این هشدار را به خاورمیانه و خیلی از کشورها می‌دهد که اگر در نحوه اداره کشور تجدیدنظر نکنند و اختلافات سیاسی را حل نکنند با مشکلات جدی رو به رو می‌شوند.

رحمان قهرمان‌پور درباره سفر مکرون به لبنان و اظهاراتی که به نظر مداخله در امور سیاسی کشوری دیگر است گفت: معتقدم سفر و اظهارات امانوئل مکرون در ادامه اشتباهات گذشته‌اش بود.

شهدا با دفع تجاوز،همراهی با انقلاب و مقابله با تجزیه وفاداری‌شان را ثابت کردند

امیر سرتیپ ناصر آراسته جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با صدور پیامی تصویب اهدای نشان و پرچم فداکاری از سوی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) به دانشگاه افسری امام علی(ع) را به فرمانده کل ارتش تبریک گفتو تاکید کرد: شهدا با دفع تجاوز،همراهی با انقلاب و مقابله با تجزیه وفاداری‌شان را ثابت کردند.

این خبر نیز از پر مخاطب های امروز بود.

واکنش پمپئو به درخواست دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران

واکنش وزیر امور خارجه آمریکا به نامه‌ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از دیگر اخبار پربازدید بود.

مایک پمپئو این اقدام ار شجاعانه خواندو گفت: آمریکا این هفته پس از سال ها دیپلماسی برای تمدید تحریم تسلیحاتی (پیش نویس) قطعنامه ای را ارائه خواهد کرد. شورای امنیت باید بین مسلح کردن تروریست ها و ایستادن در کنار خلیج فارس یکی را انتخاب کند.

 دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران باید اولویت اصلی اسرائیل بماند

انتقاد اولیانوف از موضع‌گیری اخیر پمپئو درباره تحریم تسلیحاتی ایران

دولت منصور هادی خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

پیروز شوم ۴ هفته‌ای با ایران توافق می‌کنم!

ترامپ به بهانه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به دنبال نابودی برجام است

آخرین توصیه های ایران به اعضای شورای امنیت

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا