جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۹ شهریور ایسنا

[ad_1]
61553710

بایدن یا ترامپ؟/ تاکید تروئیکای اروپا به ادامه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱/ نگرانی رییس جمهور از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر/ هشدار شدید اللحن فرمانده کل سپاه به ترامپ/ آخرین موضع رسمی دولت عراق درباره پذیرش زائرین اربعین/ جزییات طرح جهش و رونق تولید مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بایدن یا ترامپ؟

به گزارش ایسنا، تحلیلی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سید محمد مرندی، کارشناس مسائل آمریکا با رد برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به نفع ایران است و همچنین با زیر سوال بردن برخی از تحلیل‌ها مبنی بر این  که انتخاب «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر می‌تواند تامین کننده منافع ایران باشد، گفت: در این ارتباط نمی‌توان با قاطعیت سخن گفت و کسانی که این گونه اظهار نظر می کنند، شاید به همه مسائل اشراف ندارند .

وی افزود: ترامپ فرد غیر قابل پیش بینی است و مشخص نیست که اگر مجدداً رئیس جمهور باشد آیا سیاستش در مورد  ایران سیاست چهار سال قبل خواهد بود و  یا  تغییر می کند، از طرف دیگر این تحلیل نیز وجود دارد که اگر جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود بهتر می تواند به قول خودشان ایران را مهار کند.

همچنان به ادامه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ متعهدیم

تاکید تروئیکای اروپایی بر تعهدشان به ادامه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

تروئیکای اروپایی(آلمان، فرانسه و انگلیس) در نامه جدیدی به رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر تأکید کرد که تلاش آمریکا برای احیای تحریم‌های شورای امنیت ایران فاقد اثر قانونی است و سه کشور اروپایی همچنان خود را به ادامه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ متعهد می‌دانند.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر، نگران کننده است

خبر بعدی، ابراز نگرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بود.

رییس جمهور گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر در کشور پایین آمده و این نگران کننده است. این میزان از ۸۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته و این خبر بدی است. ما باز هم تاکید می‌کنیم که در همه‌جا اصول بهداشتی را رعایت کنند.

هشدار شدید اللحن فرمانده کل سپاه به ترامپ

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن همه جا زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت ، تاکید کرد: آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می کنیم.

این هشدار فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ترامپ در مراسم صبحگاه فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی کل و حوزه مرکزی سپاه که در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزارشد، از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دیپلماسی فعال ایران و تصویر شفاف شکست دولت آمریکا

هدف ما مذاکره با ایران است نه تنش نظامی

مخالفت اروپایی‌ها با استفاده از مکانیسم ماشه شکست و انزوای آمریکا است

رد ادعای ضد ایرانی پولیتیکو از سوی وزارت امنیت آفریقای جنوبی

***

مقتدایی به کرونا مبتلا شد

ابتلای نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا هم از پربازدیدها بود.

تست کرونای عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس مثبت اعلام شد. وی در قرنطینه خانگی مراحل درمان را طی می کند.

هفته گذشته نیز تست کرونا تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس از جمله علی نیکزاد نایب رییس مجلس، عبدالحسین روح‌الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان، علیرضا منادی و محمد وحیدی رییس و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و محمد حسن آصفری نایب رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها مثبت اعلام شد.

موکب داران و مردم به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند

بیان آخرین موضع رسمی دولت عراق درباره پذیرش زائرین اربعین نیز از دیگر خبرهای پرمخاطب بود.

حسین ذوالفقاری، رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه آخرین موضع رسمی دولت عراق تا شب گذشته این است که امکان پذیرش زائرین اربعین وجود ندارد، گفت: موکب داران و مردم به شایعات و فراخوان های اربعین توجه نکرده به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند. موضع رسمی عراق عدم پذیرش زائر از خارج از این کشور است.

جزییات طرح جهش و رونق تولید مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران

خبر بعدی، توضیحات یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره جزییات طرح جهش و رونق تولید مسکن بود.

مجتبی یوسفی تاکید کرد که ایجاد صندوق ملی مسکن و زمین و تامین منابع مالی آن یکی از مولفه‌های کلیدی طرح جهش و رونق تولید مسکن بوده که می‌تواند منابع مالی لازم برای ساخت مسکن محرومان و اقشار متوسط جامعه را تامین کند.

پرونده ویلموتس تا دو، سه هفته آینده جمع‌بندی می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پرونده ویلموتس در کمیسیون اصل ۹۰، دو – سه هفته آینده جمع‌بندی خواهد شد،‌ اظهار کرد:‌ کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ هنوز در حال بررسی موضوع قرارداد ویلموتس است. ما امروز هم با نمایندگان دستگاه‌های نظارتی جلساتی داریم و بعدازظهر مستندات و مطالب آن‌ها را هم می‌بینیم و ان‌شاءالله بعد از شنیدن نقطه نظرات آن‌ها وارد جمع‌بندی خواهیم شد تا بعد گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه کنیم.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

در روز واقعه جنازه‌های دشمنان را از تنگه هرمز خارج می‌کنیم

گفت‌وگوی ایسنا با سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» به مناسبت فرا رسیدن ۳۵ امین سالگرد تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخشی از این مصاحبه دشمنان جمهوری اسلامی ایران را به یادگیری ضرب‌المثل «آزموده را آزمودن خطاست» توصیه کرد و گفت: در مقابل دشمنان اعم از منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهیم ایستاد و قطعاً مردم عزیز بدانند که میدان را در مقابل آنها خالی نخواهیم کرد و در روز واقعه جنازه‌هایشان را روی تابوت‌های ایرانی از تنگه‌ی هرمز خارج خواهیم کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا