جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۴ آبان ایسنا

[ad_1]
61553710

اهانت، متانت، حمایت/ اظهارات جدید مدیرکل آژانس درباره بازرسی‌های اخیر در ایران/ واکنش وزارت خارجه کشورمان به بازداشت ناعادلانه صدها فلسطینی/ طرح تامین کالاهای اساسی به زیان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و … در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

اهانت، متانت، حمایت

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار حضوری با رئیس‌جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس‌جمهور و هتک حرمت رئیس قوه مجریه، گفتند: «هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.»

گزارشی در همین ارتباط با عنوان “اهانت، متانت، حمایت” در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

بیانات رهبری فصل‌الخطابی برای همه گروه‌های سیاسی و مسئولان است

همچنین رئیس دفتر رئیس‌جمهور با قدردانی از حمایت اخیر مقام معظم رهبری از دولت، فرمایشات ایشان را فصل‌الخطاب دولت و همه‌گروه‌های سیاسی دانست.

محمود واعظی در زمینه ضرورت حفظ حرمت و جایگاه رئیس‌جمهور و دولت، گفت: بیانات معظم‌له مثل همیشه بسیار روشنگر، صریح و راهگشا بود. با توجه به اینکه متاسفانه فضای توهین و هتک حرمت دولت و شخص رئیس‌جمهور در سکوت و انفعال مراجع مسئول در حال باب شدن بود، بیانات ایشان بسیار بموقع بود و از رویه شدن این رفتار ناصواب جلوگیری کرد.

اظهارات جدید مدیرکل آژانس درباره بازرسی‌های اخیر در ایران

اظهارات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بازرسی اخیر اعلام شده در ایران هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

رافائل گروسی در این باره گفت: اگر هر چه زودتر تمام جنبه هایی را که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی می شود شفاف سازی کنیم،  برای همه و اول ایران بهتر خواهد بود. 

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم بدون موانع فعالیت کنیم. 

اشغالگران باید به بازداشت‌های خودسرانه پایان دهند

خبر بعدی،‌ واکنش وزارت امورخارجه کشورمان به بازداشت ناعادلانه  صدها فلسطینی توسط اشغالگران بود.

وزارت امورخارجه با انتشار مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد: با وجود اعتصاب غذای الاخرس و اعتراضات بین‌المللی، رژیم اسراییل از پایان دادن به بازداشت غیرقابل‌توجیه او خودداری کرده است. اشغالگران باید به بازداشت‌های خودسرانه پایان داده و او و صدها فلسطینی را که ناعادلانه بازداشت شده‌اند، آزاد کنند.

خباثت‌های سردمداران بی‌خرد کشور فرانسه نشانگر کفر آنهاست

اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی درباره دشمنی سردمداران بی‌خرد کشور فرانسه با تمامی ادیان آسمانی هم از پرمخاطب ها بود.

محمد باقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏مسلمانان و موحدان جهان، یکصدا دشمنی وقیحانۀ سردمداران بی‌خرد و لجوج کشور فرانسه با ⁧‫پیامبر رحمت‬⁩ (ص) را به شدت محکوم می‌کنند، خباثت‌های این افراد بی‌آبرو، نشان‌دهندۀ کفر آنها به خداوند و دشمنی‌شان با تمامی ادیان آسمانی است.

رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش در مناطق مرزی شمال غرب کشور برگزار شد

برگزاری موفقیت آمیز رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی پیرانشهر ۹در مناطق مرزی شمال غرب کشور هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

این رزمایش به صورت تک شبانه و روزانه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی رزمی و ارتقای تحرک در منطقه عمومی شمال غرب برگزار شد.

طرح تامین کالاهای اساسی به زیان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که طرح تامین کالاهای اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ضرر کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طرح یک فوریتی «تأمین کالاهای اساسی» که کلیات آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و روز دوشنبه جزئیات آن تصویب خواهد شد مقرر شده است از معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام واگذار شده به تامین اجتماعی، ۱۵ هزار میلیارد تومان بازپس گرفته شود و ۱۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت قانونی واگذاری (باقیمانده) هم منتفی شود.

وی افزود: به زبان ساده‌تر این طرح معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی زیان وارد می کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

بازخوانی لایحه ای که موجب عزای عمومی شد

گزارشی از تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال ۴۳ هم از پربازدید ها بامداد امروز بود.

به دنبال بخشنامه دولت اسدالله علم در سی ام اسفند ۱۳۴۱ و مصوبه مجلس شورای ملی در ۲۱ مهر ۱۳۴۳ هیاتهای مستشاری آمریکایی و خانواده هایشان در ایران از امتیاز مصونیت قضایی و سیاسی و قضاوت کنسولی برخوردار شدند، موضوعی که پس از اطلاع بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با واکنش سریع و تند ایشان و اعلام عزای عمومی در چهارم آبان ۱۳۴۳ روبرو شد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا