جدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

پوتین: روسیه در مبارزه با تروریسم، با کشورهای اسلامی همکاری می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا از کازان، پوتین روز چهارشنبه در پیامی به  نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام تصریح کرد: کشورهای اسلامی می توانند روی همکاری روسیه در عبور از بحران های منطقه ای و مبارزه با تروریسم بین المللی حساب کنند.

وی افزود: می خواهم تأکید کنم که شرکای ما می توانند در تلاش برای غلبه بر بحران های منطقه ای و مشکلات حاد اجتماعی، در مقابله با همه مظاهر تروریسم و ​​افراط گرایی، روی حمایت و همکاری روسیه حساب کنند.

وی تصریح کرد: روابط روسیه با کشورهای اسلامی به طور سنتی دوستانه و سازنده است.

دوازدهمین نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام با حضور ایران در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه آغاز بکار کرد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از طرف کشورمان در این نشست بین المللی حضور دارد.

بخش عمده برنامه های نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام به صورت مجازی برگزار می شود و در آن سفرای ۲۸ کشور اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند.

در جلسه های عمومی و تخصصی این نشست که امروز و فردا (پنجشنبه) در کازان برگزار می شود،  نمایندگانی از ۶۰ کشور و ۳۳ جمهوری و استان روسیه و موضوعاتی همچون همکاریهای روسیه با کشورهای اسلامی، مسائل بانکی و بانکداری اسلامی و گسترش همکاریهای اقتصادی مناطق روسیه با کشورهای مسلمان در دستور کار نشست قرار دارد.
این نمایشگاه فرصتی است برای شرکتهای کشورهای اسلامی برای معرفی و ارایه صنعت حلال و همچنین دیدار و انجام گفتگوهای تجاری و بازرگانی بین تولید کنندگان، توزیع کنندگان و تجار صنایع غذایی، مد و پوشاک، پزشکی و بهداشتی، آرایشی و گردشگری است.

انتظار می رود فردا پنجشنبه رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان، احمد الزیدی وزیر تجارت خارجی امارات و حسام الدین حسن حمص وزیر صنایع مصر در این همایش شرکت کنند.

در چارچوب همایش بین المللی اقتصادی روسیه-جهان اسلام، چهاردهمین نمایشگاه حلال روسیه با عنوان «روسیا حلال اکسپو» دایر شده است.

روسیه روابط گسترده ای با کشورهای اسلامی دارد و از سال 2007 به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری اسلامی حضور دارد.

روسیه در مبارزه با تروریسم به سوریه کمک های ارزنده ای کرده و در این عرصه با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند.

مرکز اطلاعاتی مبارزه با تروریسم نیز با همکاری ایران، روسیه، سوریه و عراق از چند سال پیش در بغداد فعالیت می کند و اطلاعات مربوط به تروریست ها در آن مبادله می شود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا