جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پیام تبریک رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز برای روز خبرنگار

[ad_1]
57801822

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز به نمایندگی از جامعه وکلا روز خبرنگار را در پیامی تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، پیام تبریک جلیل مالکی به این شرح است:

مفتخرم که هفدهم مردادماه روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز شادباش عرض کنم.
پویایی و پاکی جامعه و توسعۀ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی میهن عزیزمان نتیجۀ کوشش،‌ درایت و کفایت خبرنگارانی است که خیر عمومی و منافع همگانی را بر خویشتن ترجیح می‌دهند و از سنگر رسانه مدافع حقوق شهروندان در عرصه‌های مختلف هستند. در عصر ارتباطات و دوران سیطرۀ اطلاعات بر اداره امور، نهادینه ‌شدن حاکمیت مطلوب در فقدان گردش آزاد و سالم اخبار و اطلاعات ممکن نخواهد بود. جامعۀ سالم و پرنشاط ایران با حمایت از حرفۀ خبرنگاری به نبوغ و بلوغ رسیده و با تضمین امنیت این حرفۀ شفافیت‌ساز، فسادستیز و آزادی‌گرا است که به نظارت همگان بر اعمال حاکمیت دست خواهد یافت. خبرنگاران در بزنگاه‌های نقض حقوق شهروندان پا به میدان گردش آزاد اطلاعات می‌نهند و بذر آگاهی را در ضمیر مردم و مدیران جامعه می‌کارند.
کنشگری این آزادمردان و شیرزنان است که نقض حقوق زیست‌محیطی یا مفسدۀ اداری یا کژراهه‌های دیگر را بر ملا می‌کنند و یا آگاهی مردم را از حقوق و تکالیف خود افزون می‌کنند و موجبات تقویت حکومت قانون را فراهم می‌سازند. آن‌ها هستند که تخصص و مهارت خود را برای استیفای حق مردم بر دانستن و دخالت در تعیین سرنوشت کشور بذل کرده و سهمی ارزنده برای ساختن ایران سزاوار و آیندۀ پر امید ادا می‌کنند. آنچه خبرنگار را در این عرصه، بزرگ و عزیز ساخت آزادگی، فداکاری و مردم‌دوستی است که قلمش را پر عزت و نامش را دل‌نشین و ارزشمند ساخته است .
لذا فرصت را مغتنم شمرده و به نمایندگی از جامعۀ دل‌سوز وکالت، مراتب تبریک خود را به خبرنگاران آزادۀ میهن ابراز داشته و آرزوی توفیق در راه اجرای این رسالت بزرگ را دارم.

جلیل مالکی
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا