جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

چینی ها به محل‌ کار خود باز می‌گردند

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با تسهیل برخی از محدودیت هایی که دولت چین برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گذاشته بود، چینی ها کم کم به دفاتر و کارخانه ها در سراسر این کشور باز می گردند. ویروس کرونا تا حالا جان بیش از 900 نفر را گرفته که بیشتر این افراد از خود چین بوده اند.

طبق گفته کمیته ملی بهداشت چین ، 3062 نفر جدیدا به این ویروس مبتلا شده اند. به این ترتیب، آمار کل مبتلایان به 40171 نفر رسیده است.

شیوع این ویروس باعث شده دولت چین دستور بسته شدن شهرها را دهد، پروازها را لغو کند، کارخانه ها را ببندد و مدارس را تعطیل کند. مقامات چین تعطیلات سال نوی چینی را که قرار بود تا پایان ژانویه ادامه داشته باشد ،10 روز دیگر تمدید کردند.

حتی دیروز هم بسیاری از دفاتر و کارخانه ها بسته بودند و بسیاری از کارمندان در خانه کار خود را انجام می دادند.

هبئی، استانی که بیشترین ابتلا از این بیماری را داشته است، هنوز هم در قرنطینه به سر می برد و ایستگاههای قطار، فرودگاه‌ها و جاده‌ های این شهر بسته شده‌اند. بسیاری از محدودیت های رفت و آمد در برخی شهرهای دیگر چین هم گذاشته شده است و مدارس در بسیاری مناطق تا پایان فوریه تعطیل هستند.

ادامه بسته بودن کارخانه ها در دومین اقتصاد بزرگ دنیا نگرانی‌هایی در مورد زنجیره های جهانی عرضه به وجود آورده است. بانک مرکزی چین با یک سری اقدامات مثل پایین آوردن نرخ بهره و تزریق پول نقد به بازار سعی می کند از اقتصاد حمایت کند.

یک تیم پیشرفته از متخصصان بین المللی به رهبری سازمان بهداشت جهانی برای کمک به مهار این بیماری وارد چین می شود. سازمان بهداشت جهانی در سی ام ژانویه پس از این که دولت چین 60 میلیون نفر را در استان هبئی قرنطینه کرد، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

این ویروس در 27 کشور دیگر گسترش یافته و تا حالا 330 نفر را در خارج از چین مبتلا کرده است.
منبع:خبرگزاری تسنیم

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا