جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

کاظم جلالی: جنایت برای بشریت یا جنایت علیه بشریت

[ad_1]
57660183

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد :تاریخ نشان داده است تولید و انباشت بمب های اتمی، خطر بکارگیری آن ها را در موارد بحرانی افزایش می دهد. هر چند آمریکا به عنوان اولین و تنها استفاده کننده از بمب اتمی در جریان جنگ جهانی دوم ادعا می کند باعث پایان این جنگ شده است، اما آثار هولناک و کشتار هزاران انسان بی گناه در جریان بمباران اتمی هیروشیما و همچنین شهر ناکازاکی، هنوز در خاطره ها باقیست و بسیاری از کشورهای جهان این دو حادثه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم کرده اند.

به گزارش ایسنا ، کاظم جلالی در توئیتی به زبان روسی در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما نوشت: «تاریخ نشان داده است تولید و انباشت بمب های اتمی، خطر بکارگیری آن ها را در موارد بحرانی افزایش می دهد. هر چند آمریکا به عنوان اولین و تنها استفاده کننده از بمب اتمی در جریان جنگ جهانی دوم ادعا می کند باعث پایان این جنگ شده است، اما آثار هولناک و کشتار هزاران انسان بی گناه در جریان بمباران اتمی هیروشیما در ۶ آگوست ۱۹۴۵ و همچنین شهر ناکازاکی در ۹ آگوست همان سال هنوز در خاطره ها باقیست و بسیاری از کشورهای جهان این دو حادثه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم کرده اند. این سئوال همواره مطرح می شود که این جنایت برای بشریت یا علیه آن بوده و اصولا انجام جنایت برای بشریت در کدامیک از موازین حقوقی و قوانین بین المللی تعریف شده است.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط یک کشور مدعی و مدافع کنترل تسلیحات به خوبی معیارهای دوگانه حاکم بر جهان را نمایان ساخت. از یک سو تولید، انباشت و حتی بکارگیری انواع کلاهک های اتمی توسط یک کشور توجیه پذیر می شود ، ولی از سوی دیگر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای کشوری دیگر تهدید جهانی محسوب می شود.

خروج آمریکا از پیمان موشک های برد کوتاه و متوسط (INF) و برجام و همچنین عدم تمایل در تمدید پیمان استارت جدید، ماهیت و نیت واقعی حاکمان این کشور را فاش نمود. آنچه مسلم است ادامه این روند تنها اعتماد جهانی را کاهش می دهد. روندی که تنها شامل منافع یک کشور می گردد و منافع سایر کشورها را نادیده می گیرد. روندی که هیچ تضمینی برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخی همچون تراژدی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ایجاد نمی کند. حل این بحران، تنها با همدلی و تدبیر جهانی ممکن خواهد بود.».

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا