جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

کاهش پرونده‌های فرار از خدمت در دادسرای نظامی چهارمحال و بختیاری

[ad_1]
61701690

دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری از «کاهش چشم‌گیر» آمار پرونده‌های فرار از خدمت در دادسرای نظامی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، سیدعلی سیدحقی گفت: نظارت مستمر و جدی بر عملکرد ضابطان قضایی موجب دستگیری سربازان فراری و کاهش چشم‌گیر آمار پرونده‌های فرار از خدمت در دادسرای نظامی استان شد.

وی افزود: پس از گذشت تنها یک ماه از صدور بیش از ۲۰۰ مورد دستور قضایی جلب فراریان از خدمت، بیش از ۳۰ درصد از این احکام قضایی منجر به دستگیری متهمان و صدور رأی قطعی در محاکم نظامی استان شد.

دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بررسی دوره‌ای همه پرونده‌های فرار از خدمت ارجاع‌شده به ضابطان قضایی، گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود از جمله پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و تأکید در سطح یگان‌های نظامی و انتظامی استان، امیدواریم تا پایان نیمه اول سال ۹۹ همه پرونده‌های فرار از خدمت قدیمی تعیین تکلیف شود.

وی از انتخاب مسئول حفاظت فیزیکی سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری که تجربه مسئولیت بازرسی فرماندهی انتظامی استان را داشته، به‌عنوان دبیر اجرایی این طرح خبر داد.

سیدحقی، عملکرد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در اطلاع‌رسانی ابعاد این طرح را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تخفیفات اعطایی به مناسبت ایام و اعیاد ملی و مذهبی به فراریان خودمعرف، باعث پیشرفت و تحقق برنامه شده است.

وی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان خودمعرف اشاره کرد و گفت: با هماهنگی معاونت‌های بازرسی نیروهای نظامی و انتظامی استان، مقرر شد پس از معرفی سربازان جهت ادامه خدمت، در صورت داشتن شرایط خاص مانند تأهل و مشکلات خانوادگی، نسبت به تسهیل انتقال و جابه‌جایی آنها با در نظر گرفتن اوضاع و احوال و وضعیت زندگی ایشان، اقدامات متناسب و ضروری انجام شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا