جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

کشف ۴ لکسوس سرقتی از کشورهای ایتالیا، روسیه و سوئد در تهران + عکس!!

به گزارش خبر ویژه , پلیس آگاهی تهران موفق شد 4 دستگاه خودروی لکسوس را که بعد از اعلام سرقت در 3 مملکت اروپایی وارد کشور ایران شده بودند را شناسایی و توقیف نماید .
بر پایه ی این گزارش این 4 خودروی لکسوس که در کشورهای سوئد , روسیه و ایتالیا اعلام سرقت شده بودند , بعد از ترخیص از گمرکات کشور و در هنگام شماره‌گذاری شناسایی شد و در تحقیقات تکمیلی دو مجرم این پرونده که مبادرت به ترخیص اتومبیل از گمرک کرده بودند بازداشت شدند .

لکسوس سرقتی
در بررسی‌های پلیسی و هنگامی که کارشناسان شماره‌گذاری پلیس متوجه بازنویسی شماره شاسی خودروها شدند , قضیه را به پلیس آگاهی گزارش داده و در پژوهش ها تکمیلی و بعد از معلوم شده شماره اصلی شاسی خودروها , ماموران پلیس آگاهی پایتخت با استعلام از پلیس بین‌الملل ( اینترپل ) دریافتند که 2 دستگاه از این خودروها در کشور ایتالیا , یک دستگاه در کشور سوئد و یک دستگاه در کشور روسیه سوابق اعلام سرقت داشته‌اند .
بعداز دستگیری این اشخاص معین می گردد که‌این خودروهای گرانقیمت بوسیله مالکانشان زیر پوشش بیمه قرار گرفته بودند و اعضای خارجی این باند با همدستی مالکان این خودروها اقدام به از کار انداختن «جی‌پی‌اس‌»های نصب شده درون خودروها کرده و بعد از یک سناریوی ساختگی سرقت , اعلام سرقت کرده و از بیمه , ضرر و زیان خودروها را گرفته و با انتقال پنهانی خودروها به مرزهای آذربایجان , قزاقستان و کشور ایران , با تغییر شماره شاسی و شماره موتور این خودروها , مبادرت به وارد کردن خودروهای مذکور بدین کشورها کرده و بعد از شماره‌گذاری بر طبق شماره‌های موتور و شاسی جعلی , این خودروها را به فروش می‌رساندند .

خودرو سرقتی لکسوس
یکی‌از مسئولان پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر در تشریح جزئیات بیشتری از شگرد این باند اظهار‌کرد : این اشخاص با همدستی شخصی در شرکت تویوتا , لیست شماره‌های شاسی و موتور خودروهایی که به کشورهای دیگر ارسال میگردد را در اختیار داشتند و با جعل شماره‌های اصلی خودروهای مسروقه , مبادرت به وارد کردن این خودروها به مملکت کرده بودند .
او بابیان این‌که احتمالاً مواقعی از این دست در کشورهای دیگر هم پیش آمده است اظهار‌کرد : اکنون 2 تبهکار بازداشت شده که تحت عنوان ترخیص کار , خودروهای مذکور را از گمرک ترخیص کرده‌اند در زندان به سر می برند .
به گفته او این نخستین پرونده‌ای است که کلاهبرداران و سارقان بدین این‌شیوه و شگرد مبادرت به وارد کردن خودروهای اینچنینی به کشور ایران کرده بودند .

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا