جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با رهبران ایران به تهران می‌آید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ان اچ کی نوشت، مقامات دولت ژاپن در مراحل نهایی برنامه‌ریزی سفر «شینزو آبه» به تهران و دیدار با رهبران جمهوری اسلامی قرار دارند.

کانال بین‌المللی شبکه ان‌اچ‌کی به نقل از مقام‌های رسمی دولت ژاپن گزارش داده که این سفر قرار است در میانه ماه ژوئن، یعنی دو هفته دیگر، انجام شود.
آن‌طور که ان‌اچ‌کی می‌گوید شینزو آبه در تهران با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی، دیدار و گفتگو خواهد کرد.
آخرین باری که یکی از نخست‌وزیران ژاپن به ایران سفر کرد به‌سال ۱۹۷۸ باز می‌گردد.
سفر شینزو آبه از آن سو که احتمال دارد او حامل پیامی از رئیس‌جمهوری آمریکا باشد و یا قصد میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن را داشته باشد نیز اهمیت پیدا کرده است.
دونالد ترامپ، در سفر اخیر خود به ژاپن، تلویحاً از اقدامات نخست‌وزیر آن کشور و برقراری ارتباط با مقام‌های ارشد ایران حمایت کرده و گفته بود: معتقد هستم ایران می‌خواهد گفتگو کند، و اگر آنها خواستار گفتگو باشند، ما هم خواستار آن هستیم».
او افزوده بود: می‌دانم که نخست‌وزیر [شینزو آبه] در واقع روابط خیلی نزدیکی با دستگاه رهبری ایران دارد… هیچ کسی، به‌خصوص خود من، نمی‌خواهد شاهد وقوع اتفاق‌های ناگوار باشد.
ترامپ همچنین روز دوشنبه گفته بود: ایران شانس این را دارد که کشوری بزرگ باشد. با همین حاکمیت. ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم و این را صریح می‌گوئیم.

منبع: اقتصاد نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا