جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

توبه مورد تاکید شریعت و قانون است

[ad_1]
57587269

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه به توبه در شریعت و قانون مجازات اسلامی به وضوح مورد تاکید واقع شده است، گفت: توبه چه در جرم سیاسی چه در سایر جرایم می تواند کاربرد داشته باشد، البته به شرطی که این مساله فقط در حد شعار نماند.

یحیی کمالی‌پور در گفت وگو با ایسنا، درباره اظهارات محسنی اژه‌ای در خصوص در نظرگرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین تصریح کرد: توبه در شریعت و دین ما به وضوح مورد تاکید واقع شده است . در قانون مجازات اسلامی هم به آن اشاره شده و حق توبه را به مجرم داده است، ولی در عملکرد دستگاه قضایی کارآیی لازم را نداشته است.

وی ادامه داد: معاون اول قوه قضاییه به موضوعی اشاره کرده است که یک اصل مسلم در شریعت و قانون است و اگر این اصل کاربردی شود، تاثیر بسزایی در بازگشت مجرمین به جامعه و اجرای رافت اسلامی داشته و حتی موجب بهبود نگاه‌های خارجی به دستگاه قضایی کشور خواهد داشت.

این نماینده شورای اسلامی در مجلس دهم خاطرنشان کرد: توبه در شرایطی است که جنبه حق الله داشته باشد. آنجا که حق الناس مطرح باشد، رضایت شاکی خصوصی مقدم است. در شرایطی که جرم جنبه عمومی داشته باشد و حق الله مطرح باشد، توبه می تواند کاربرد داشته باشد چه در جرم سیاسی چه در سایر جرایم البته به شرطی که این مساله فقط در حد شعار نماند و کاربردی شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا