جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

رایزنی علی‌اصغر خاجی با نماینده گوترش درباره روند آستانه و تحولات سوریه

[ad_1]
61665583

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در تماس تلفنی با دستیار ارشد وزیر امور خارجه، آخرین تحولات سوریه و نیز روند برگزاری نشست آستانه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، در تماس تلفنی امروز گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه، آخرین تحولات سیاسی، میدانی، برگزاری اجلاس مجازی آتی سران کشورهای ضامن روند آستانه، نشست بعدی کمیته قانون اساسی، آخرین وضعیت ادلب و جنوب سوریه و همچنین وضعیت اقتصادی و مشکلات ایجاد شده برای مردم این کشور در نتیجه تحریم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفتگو طرفین با تاکید بر پیامدهای به شدت نگران کننده تحریم های یکجانبه اقتصادی بر زندگی مردم سوریه، بر لزوم افزایش کمک های انساندوستانه برای مقابله با تحریم های مزبور و همچنین تداوم روند سیاسی برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع سوریه تصریح کردند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن تحریم های غیر قانونی و غیرانسانی آمریکا، خواستار رفع آنها شد و اعلام کرد تحریم های جدید آمریکا موسوم به سزار با هدف فشار بر مردم سوریه و پیگیری اهداف نامشروع آمریکا از طریق توسل به تروریسم اقتصادی است و این اقدامات خصمانه نمی تواند خللی بر اراده مردم سوریه و هم‌پیمانان آن در ادامه حمایت از مردم و دولت مشروع این کشور ایجاد کند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا