جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اوحدی: شهید بهشتی نماد جریان بصیرت برای ادامه انقلاب است

[ad_1]
4

معاون رییس جمهور گفت: فاجعه هفتم تیر ترور کور نبود و به یک نقطه عطف برای انقلاب تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی صبح امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرار و نشیب های زیادی داشته و روزهای تلخ و غمباری و هم روزهای شیرینی دیده ایم، اظهار کرد: فاجعه هفتم تیر از جمله وقایعی است که به عنوان یک نقطه عطف، انقلاب اسلامی را در مسیر خود قرار داد.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: درباره فاجعه هفتم تیر می‌گویند، این فاجعه یک ترور کور بود ولی یک برنامه کاملا طراحی شده بود که بدست منافقین و در اتاق فکر استکبار انجام شد.

اوحدی ادامه داد: امام خمینی فرمود بهشتی یک ملت بود برای ملت. شهید بهشتی از جمله انسان هایی بود که آینده نگر بود و گویی شهید بهشتی ۳۹ سال پیش، درباره شرایط امروز صحبت می کرد. او بصیرت و شناخت داشت و از زمان خود جلو بود. انسان هایی که بصیرت و شناخت دارند، افق های دور را می بینند. طبق قرآن اگر تقوایی الهی پیشه کردیم، خداوند بصیرت و شناخت نصیب ما می کند.

وی خاطرنشان کرد: امام از زمان خود جلوتر بود و فرمود قرن حاضر، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و امروز می بینیم که چگونه این فرمایش امام محقق می شود. امام سال ۴۲ گفت که رییس جمهور آمریکا منفورترین افراد است ببینید امروز رییس جمهور آمریکا چقدر منفور است. امام از زمان جلو بود و می گفت جنگ تحمیلی نعمت است. اگر نعمت جنگ نبود امروز گرفتار داعش بوده و همه چیزمان نابود می شد. اگر جنگ نبود، مدافعان حرم نداشتیم که با تاسی بر شهدا، اتش فتنه را خاموش کنند. امام گفت صدای خرد شدن کمونیسم را می شنوم و همین اتفاق هم افتاد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب نیز از زمان خود جلوتر هستند، گفت: شهید سردار سلیمانی در زمان جنگ ۳۳ روزه می گفت که خدمت رهبری رفتم و ایشان گفتند شما پیروز هستید و همین اتفاق هم رخ داد. رهبری همچنین پیش بینی کرد که نقشه دشمن درباره سوریه شکست می خورد و این گفته ایشان هم رخ داد. در برجام هم ایشان عاقبت را دیدند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: شهید بهشتی نماد جریان بصیرت برای ادامه انقلاب است. اگر هفتم تیر را نداشتیم، شاید بزودی در ادامه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موفقیتی بدست نمی آوردیم. در ابتدای انقلاب جریان لیبرال با نفوذ خود، دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند. شهید بهشتی اولین نفری بود که از اشغال لانه جاسوسی حمایت کرد. اشغال لانه جاسوسی منجر به بن بست رسیدن جریان لیبرال شد.

اوحدی همچنین اظهار کرد: بصیرت شهید بهشتی موجب تاسیس حزب جمهوری و کادرسازی برای انقلاب شد. مرکز اسلامی هامبورگ در اوج فعالیت مکاتب دیگر،  پناهی برای تربیت نیروهای اسلامی شد. شهید بهشتی در ایجاد شالوده شورای انقلاب، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نقش موثر داشت.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: باید از شهید بهشتی درس اخلاق،ولایتمداری و سعه صدر اموخت.وی مورد تهمت واقع می شد اما با تخریب ها و تهمت ها با سعه صدر برخورد می کرد.او می گفت ما شیفته خدمتیم نه تشنه قدرت. برای جهش تولید و گام دوم انقلاب به رفتار مدیریتی شهید بهشتی نیازمندیم.

اوحدی ادامه داد: خون شهدای هفتم تیر موجب عزت جمهوری اسلامی شده است. اگر خون شهدای هفتم تیر نبود، جریان لیبرال انقلاب اسلامی را منحرف می کرد. با تاسی به خون شهدا، انقلاب اسلامی چهل سال اول خود را سپری کرد و امروز دشمن می داند توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارد. آمریکا در برابر بمباران پایگاه عین الاسد  و ساقط کردن پهپاد خود با سامانه پدافند بومی هیچ غلطی نتوانست بکند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا