آشپزی

طرز تهیه کوکوی کدو و سیب زمینی

به دنبال یک غذای ساده، خوشمزه و مغذی برای وعده‌های غذایی خود هستید؟ کوکوی کدو و سیب زمینی را امتحان کنید! این غذا با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. کدو و سیب زمینی منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و این کوکو می‌تواند یک وعده غذایی کامل و سالم برای شما باشد.

به دنبال یک غذای ساده، خوشمزه و مغذی برای وعده‌های غذایی خود هستید؟ کوکوی کدو و سیب زمینی را امتحان کنید! این غذا با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. کدو و سیب زمینی منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و این کوکو می‌تواند یک وعده غذایی کامل و سالم برای شما باشد.

اگر تمایل داردی کوکویی خوش طعم و کم کالری درست کنید، کوکوی کدو سبز و سیب زمینی را توصیه می‌کنیم. حتما می‌دانید که کدو سبز یکی از کم کالری‌ترین مواد غذایی است و از این رو برای افرادی که قصد دارند با یک رژیم کم کالری وزن خود را کاهش دهند، گزینه‌ی بسیار خوبی است. با این دستور می‌توانید از ترکیب سیب زمینی، کدو سبز و هویج یک کوکوی کم کالری خوش طعم آماده کنید.

در صورتی که بخواهید میزان کالری این کوکو کم‌تر شود، از روغن زیتون استفاده کنید. برای مشاهده‌ی دستور طبخ این کوکو با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کدو سبز ۳ عدد قلمی

سیب زمینی ۲ عدد بزرگ

هویج ۱ عدد متوسط

سینه مرغ ½ سینه مرغ کامل

تخم مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد متوسط

آرد ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر و آویشن به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور کوکوی کدو و سیب زمینی

گام اول

اولین گام در پخت این کوکو پختن سیب زمینی، هویج، پیاز و سینه مرغ است. تمام این مواد را درون قابلمه بریزید، ۲ پیمانه آب اضافه کنید و آن را روی حرارت بگذارید.

گام دوم

هنگامی که مواد به خوبی پختند، قابلمه را کنار بگذارید. پیازی که همراه مواد پخته شده است را دور بریزید. اکنون گوشت مرغ، سیب زمینی و هویج را با رنده‌ی متوسط رنده کنید و درون یک کاسه بریزید.

گام سوم

کدوها را پوست بگیرید، با رنده متوسط رنده کنید، آب آن را با فشار دست کاملاً خارج کنید و به کاسه‌ی حاوی مواد اضافه کنید. در ادامه تخم مرغ را در کایه‌ای جدا بشکنید، هم بزنید و به مواد اضافه کنید.

گام چهارم

اکنون زمان اضافه کردن ادویه‌های این کوکوست. آویشن، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مایه کوکو اضافه کنید و مایع را با قاشق خوب ترکیب کنید تا کاملاً یک دست شود. آرد را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید تا مایه منسجمی به دست آید.

گام پنجم

روی کاسه‌ی حاوی مایه کوکو را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از این که مدت زمان مد نظر سپری شد، کاسه را از یخچال خارج کنید.

گام ششم

تابه‌ی مناسبی را روی حرارت قرار دهید. مقدار مناسبی روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید روغن به خوبی داغ شود. اکنون به اندازه‌ی یک نارنگی از مایه کوکو بردارید و آن را به صورت گرد شکل دهید. سپس آن را به آرامی درون روغن قرار دهید.

گام هفتم

تمام مایه کوکو را همینطور آماده کنید و در روغن قرار دهید تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو ها سرخ شد، آن ها به آرامی برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

گام هشتم

در این مرحله کوکوهایی که خوب سرخ شده‌اند از تابه خارج کنید و روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن ها جذب شود. می‌توانید کوکو ها را همراه با خیارشور، گوجه فرنگی و نان سرو کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
فرتاک نیوز
دکمه بازگشت به بالا