جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

ماده کلیدی برای جذب آب

هنگامی که صحبت از هیدراتاسیون پایدار به میان می‌آید، یکی از موارد محبوب برای مخلوط کردن با آب دانه‌های چیاست.

یکی از میوه‌هایی که دست‌کم گرفته می‌شود، سیب است. دانا کوهن، پزشک متخصص طب یکپارچه، می‌گوید: یک سیب و یک بطری آب از ۲ بطری آب آبرسانی بیشتری دارند.

اگر هوس یک میوه آشنا و متفاوت دارید، به جای آن هندوانه را امتحان کنید. این میوه بسیار آب‌رسان است و ۹۲ درصد آب دارد. به علاوه کالری کمی داشته و سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین A و C و همچنین پتاسیم است.

هنوز یکی از شناخته شده‌ترین آب‌رسان‌ها خیار است، زیرا دانه‌های آن در یک ماده ژل‌مانند بسته‌بندی با آب پوشانده شده است.

طرز تهیه متفاوت‌ترین سالاد خیار | سالادی ارزان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود

اگر انتخاب بعدی شما لیمو است، یک قدم به آب‌رسانی بیشتر نزدیک شده‌اید. لیمو نه تنها از هیدراتاسیون حمایت می‌کند، بلکه طبق گفته کلینیک کلیولند به هضم غذا نیز کمک می‌کند، باعث کاهش وزن می‌شود و مملو از مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. به ویژه حاوی پتاسیم، ویتامین C و منیزیم است.‌

می‌توانید مقداری نمک دریا را در آب لیموی خود بپاشید تا معجون خوشمزه‌ای داشته باشید. اگر تصمیم دارید لیمو را کنار بگذارید و مستقیما به سراغ نمک دریایی بروید، یک متخصص تغذیه ورزشی می‌گوید این ماده کلیدی می‌تواند به سلول‌های شما کمک کند تا آب را جذب کنند.

هنگامی که صحبت از هیدراتاسیون پایدار به میان می‌آید، یکی دیگر از موارد محبوب برای مخلوط کردن با آب دانه‌های چیاست. دانه‌های چیا مملو از ریزمغذی‌ها (به عنوان مثال روی، فسفر، آهن و…)، فیبر، پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌هاست. آن‌ها التهاب را نیز کاهش می‌دهد و به تنظیم فشار خون کمک و از سلامت قلب و سلامت استخوان حمایت می‌کند.

ادامه مطلب
برپا کردن چادر و کمپ در مازندران ممنوع است/مراکز اقامتی به صورت محدود پذیرای مهمانان هستند/ از انتقال ویروس انگلیسی توسط مسافران نگرانیم

نوشیدن آب یا آب آلوئه‌ورا گزینه دیگری برای افزایش هیدراتاسیون و دریافت ویتامین C است. اگر از طعم آن لذت نمی‌برید، یکی دیگر از آب‌رسان‌ها آب نارگیل است. بر اساس مطالعه منتشر شده سال ۲۰۱۷ در مجله بین‌المللی علوم و تحقیقات بهداشتی مخلوط آب با آب نارگیل به‌خصوص بعد از ورزش آب‌رسانی بیشتری می‌کند، زیرا حاوی منیزیم و پتاسیم بوده که الکترولیت است.

صرف‌نظر از این باید توجه داشته باشید که چه برندهایی را برای هر دوی این نوشیدنی‌ها خریداری می‌کنید، زیرا گاهی اوقات مواد طعم‌دهنده یا قند به این آب‌های طعم‌دار اضافه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :

دکمه بازگشت به بالا