جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

آخرین خبر درباره طرح بنزینی دولت

رئیس صنف جایگاه‌داران کشور با بیان اینکه در کیش و قشم به روال سابق سوخت‌گیری از جایگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: حتما در ابتدای اجرا فروش سوخت با کاهش روبرو می‌شود.

اسدالله قلیزاده درباره وضعیت کیش و قشم بعد از انتخاب این دو منطقه به عنوان پایلوت اجرای طرح جدید توزیع بنزین سهمیه‌ای اظهار داشت: مردم در دو منطقه آزاد کیش و قشم کماکان به روال سابق سوخت‌گیری از جایگاه‌ها انجام می‌دهند و تغییری انجام نشده است.

وی افزود: برای انجام طرح الزاماتی وجود دارد که پس از تدوین آنها نوبت به اجرا در سطح جایگاه‌های سوخت می‌رسد که اولین تغییر باید جایگزینی سهمیه اعتباری با سهمیه لیتری باشد.

رئیس صنف جایگاه‌داران کشور تصریح کرد: رسانه‌ای شدن موضوع قبل از انجام اقدامات اولیه توجه مردم را جلب کرد و تا ماه قبل همه منتظر اجرایی شدن طرح بودند که تاکنون چنین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر حال طرح به صورت آزمایشی در دو منطقه آزاد کیش و قشم اجرا و نواقص یا مشکلات اجرایی احصا می‌شود. امکان اجرای طرح در صورت ترمیم و بهبود زیرساخت‌ها و نگرش همه‌جانبه به پیوست‌های طرح وجود دارد، در صورتی‌که طرح جدید بنزینی اجرایی شود روش سوخت‌گیری و تخصیص سهمیه تغییر می‌کند و مردم شاهد مدل جدیدی خواهند بود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور در مورد تاثیر اجرای طرح‌های جدید بر فروش سوخت گفت: حتما در ابتدای اجرا فروش سوخت با کاهش روبرو می‌شود ولی باید منتظر ماند، حدود یکسال پس از اجرایی شدن آن می‌توان نظر قطعی در مورد محاسن و معایب طرح داد، البته ما هم اکنون مواد فنی، مالی و حقوقی مرتبط با طرح را که به جایگاه‌های سوخت به عنوان اصلی‌ترین بخش اجرایی به دولت اعلام کرده‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی و متخصصین در تلاش هستند در صورت اجرا با کمترین مشکلات روبرو شویم.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا