جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

آخرین وضعیت بازار اجاره و اقدامات در قالب بسته حمایتی

وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش ها نشان می‌دهد بسته حمایتی اجاره در قالب تعیین ۲۵ درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته این بازار را تا حدی کنترل کند و بخش قابل توجهی از جابه جایی ها کاسته شده است.

رستم قاسمی در یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت بازار اجاره و اقدامات در قالب بسته حمایتی، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مردم مستاجر هستند .در سال های گذشته عقب ماندگی بسیاری در تولید مسکن داشته ایم و با توجه به میزان ازدواج در سال گذشته ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار کمبود داشته ایم. ۷تا ۸ میلیون مستاجر داریم. حتما قیمت ها تابع عرضه و تقاضا است.

وی افزود: گزارش ها نشان می‌دهد این بسته حمایتی در قالب تعیین ۲۵ درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته این بازار را تا حدی کنترل کند و بخش قابل توجهی از جابه جایی ها کاسته شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نرخ گذاری ها صورت گرفته و در بازار اجاره هم نرخ گذاری ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

قاسمی متذکر شد: تعداد قراردادها در املاکی ها منعقد می شود با اجرای این طرح بسیار کاهش یافته است. مصوبه سران برای تعیین سقف ۲۵ درصدی افزایش نرخ اجاره تصویب شده و قابل اجرا است.

وی در پاسخ به این پرسش که این مصوبه چه میزان در بازار اجاره تاثیر گذاشته و آخرین وضعیت پرداخت ودیعه به چه صورتی است؟ گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شده است. ۱۰۰ هزار نفر به بانک ها معرفی شده اند. این کار برای اقشار کم درآمد موثر است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ساماندهی مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه وشهرسازی منتقل شده است. قراردادهای زیر زمینی کاملا مدیریت می شود و تمامی واحدهایی که خالی است و در قالب قرارداد های زیر زمینی بوده است مدیریت و کنترل می شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا