جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

آخرین وضعیت شاخص فرابورس / صعود شاخص بورس

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۲ میلیارد و ۳۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۱ هزار و ۴۸ میلیارد ریال معامله شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت) با ۱۵ هزار و ۶۴۸ واحد افزایش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۳۰۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با سه‌هزار و ۸۳۷ واحد افزایش به ۷۵۲ هزار و ۴۴۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۲۵۵ واحد رشد به ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۲ میلیارد و ۳۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۱ هزار و ۴۸ میلیارد ریال معامله شد.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک‌هزار و ۷۳۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و۴۷۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۳۳۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۲۳۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۴۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۳۵ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۴۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۶۴ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۴۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۴۸ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۳۵ واحد و سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۲۱۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز همچنین بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گستشر سرمایه گذاری ایرن خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۵۸۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۴۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۰۹ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۶۹۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۵۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۶۵ هزار و ۹۸۵ نوبت بود.

پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و وفولاد ارفع (ارفع)، پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، بهمن دیزل (خدیزل)، صنایع گلدیران (گلدرا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا