جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

آزاد: بروکراسی اداری بازدارنده ورود سرمایه‌گذار به حوزه تولید است

[ad_1]
61653657

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بروکراسی اداری پیچیده برای ورود سرمایه‌ گذار به حوزه تولید و بعضا پاسگاری سرمایه‌گذار از یک ارگان به ارگانی دیگر مانعی دلسرد کننده برای ورود سرمایه گذاران به حوزه تولید است.

الهام آزاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقداماتی که مجلس شورای اسلامی باید برای تحقق شعار جهش تولید انجام دهد، بیان کرد: همان‌طور که مستحضر هستید بحث تولید در چند سال پی در پی مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و در چند سال اخیر شاهد نام‌گذاری رونق تولید و جهش تولید از سوی حضرت آقا بوده‌ایم. از نظر بنده نیز نگاه به درون و تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌تواند گام موثری برای تحقق این شعار باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند در قالب طرح‌ها، سازوکارهایی را اجرایی کند تا با ورود سرمایه‌ گذاران به حوزه تولید شاهد اشتغالزایی و حرکت گام به گام به سمت تحقق این شعار باشیم. ما باید به سمت رونق تولید در کشور رفته و نقدینگی و سرمایه‌های مردم را به سمت بازار تولید هدایت کنیم نباید اجازه دهیم تا سرمایه‌های مردم در بخش‌هایی مانند مسکن راکد بمانند.

آزاد در ادامه اظهار کرد: امروز یکی از موانعی که بر سر راه سرمایه‌گذار وجود دارد و نظر سرمایه‌ گذار را از ورود به حوزه تولید سلب می‌کند، بروکراسی اداری پیچیده برای صدور مجوز است. ما بعضا شاهد هستیم که یک سرمایه‌گذار برای ورود به حوزه تولید از یک ارگان به ارگان دیگر پاس داده شده و در نهایت دلسرد می‌شود.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش کشاورزی و تخصیص تسهیلات بانکی به کشاورزان برای کشت باید بازنگری شود. امروز زمانی که یک کشاورز برای کشت نیاز به وام دارد با موانع زیادی روبه‌رو می‌شود و در نهایت مجبور شده تا محصول خود را پیش فروش کند و در اینجا تنها کسی که سود می‌برد خریدار است و کشاورز تولید کننده اصلی محسوب می‌شود ضرر می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید به دنبال ارائه‌ی سازوکارهایی باشیم تا به صورت اساسی و بنیادین قوانین را برای ورود سرمایه‌گذار به حوزه تولید تسهیل کنیم نه این‌که شعارگونه عمل کنیم. براساس آمارها امروز جمعیت روستانشین ما به ۲۵ درصد کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که جمعیت روستانشین ما که تولیدگر بودند اکنون مصرف‌گرا شدند. ما باید به سمت تمرکززدایی برویم و جمعیت را به سمت شهرستان‌ها سوق دهیم تا زمانی که ما بر شهرها متمرکز شویم شاهد افزایش جمعیت مصرف‌گرا و کاهش تولید کنندگان هستیم.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر ما منابع زیادی در کشور داریم که می‌توانیم به جای خام‌فروشی آنان آنها را تبدیل به فرآورده کنیم. به عنوان مثال در شهرستان نایین که حوزه انتخابیه بنده است معادن زیادی وجود دارد که با احداث کارخانه و تولید فرآورده هم ایجاد اشتغال شده و هم می‌توان پا به بازارهای مختلف نهاد. مجلس شورای اسلامی می‌تواند در همین پروسه چهار ساله سازوکارهای موثری را برای کنار زدن قوانین مانع سرمایه‌ گذاری در حوزه تولید انجام دهد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا