جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

آماده شدن غرب برای بحران هسته ای

روزنامه‌های تایمز و گاردین به نقل از یک مقام غربی ناشناس نوشتند، غرب در حال آماده‌سازی راهکارهایی برای کنترل پیامدهای انفجار هسته‌ای در شرق اروپا است.

دو منبع خبری معتبر انگلیس گزارش دادند که دولت‌های غربی در حال برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ترس و وحشت شهروندانشان در صورت حمله هسته‌ای روسیه به اوکراین هستند.

این برنامه‌ریزی‌های ادعایی در حال انجام می‌شود که مقامات ناتو در حال دامن زدن به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال حمله هسته‌ای روسیه بوده و هشدارهای متعددی درباره عواقبی که مسکو با آن مواجه خواهد شد، منتشر کرده‌اند.

روزنامه‌های  تایمز و گاردین به نقل از یک مقام غربی ناشناس نوشتند، غرب در حال آماده‌سازی راهکارهایی برای کنترل پیامدهای انفجار هسته‌ای در شرق اروپا است.

این مقام در گفت‌وگو با گزارشگران درباره حمله هسته‌ای گفت: دولت در حال برنامه‌ریزی محتاطانه برای طیف وسیعی از سناریوهای احتمالی است و (حمله هسته‌ای) یکی از آنهاست.

یکی از برنامه‌های مقامات، پخش برگه‌هایی با عنوان «چطور در یک حمله هسته‌ای زنده بمانیم» است.

آنچه روزنامه تلگراف آن را «جنگ هسته‌ای کلامی» میان روسیه و غرب خواند، ماه گذشته میلادی و پس از آن آغاز شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تهدید کرد که اگر تمامیت ارضی روسیه در خطر قرار گیرد، مسکو از تمامی ابزارهای ممکن استفاده خواهد کرد. آمریکا و متحدانش این اظهارات پوتین را به عنوان «تهدید در لفافه» به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین تعبیر کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گفت: پوتین می‌داند که اگر در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده کند، عواقب سنگینی برای روسیه در پی خواهد داشت.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم روز پنجسنبه گفت: اگر روسیه بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، عواقب سختی خواهد دید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا