جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

آمادگی برای ورود زیر سویه جدید اُمیکرون به کشور / افزایش مراجعین سرپایی بیمارستانی کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: چنانچه زیرسویه BQ.1 در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه عیناً مشابه رفتاری نباشد که در سایر نقاط دنیا داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریبا ۶.۶ درصد کاهش یافته، از احتمال آغاز موج هشتم کرونا در کشور خبر داد.

پدرام پاک‌آیین با بیان این که وزارت بهداشت موارد بیماری، شرایط کلی استان‌ها و بیمارستان‌ها را تحت رصد داشته و آمادگی مقابله با هر گونه موج احتمالی کرونا را دارد، اظهار کرد: چنانچه زیرسویه BQ.1 در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه عیناً مشابه رفتاری نباشد که در سایر نقاط دنیا داشته است.

وی افزود: در حال حاضر دو زیرسویه BA.5 و BQ.1 با قابلیت انتقال بالایی که دارند، مسئول موارد ابتلا در بیش از 70 درصد مبتلایان در آمریکا هستند؛ این زیرسویه‌ها علائم خفیفی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کنند که مشابه سایر علائمی است که در زیر سویه‌های مختلف اُمیکرون نیز دیده شده است.

دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت یکی از دلایلی که ورود موج کرونا به ایران تقویت می‌کند را سفرهای اتباع ایرانی مقیم غرب کره زمین همزمان با سال نو میلادی به کشور دانست و گفت: تحقیقاتی که درباره بار بیماری‌ها در جهان شده، آمادگی برای ورود زیر سویه جدید اُمیکرون به کشور را توصیه می‌کند.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: در ایران مراجعین سرپایی بیمارستانی کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریباً 9 درصد و مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریبا 6.6 درصد کاهش یافته است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا