جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

آیت‌الله آیت میردامادی درگذشت

آیت‌الله حاج سیدمحمد باقر آیت میردامادی شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

حاج سیدمحمدباقر میردامادی فرزند سیدحسین بن میرسیدجعفر، از علما و فضلای معاصر در سال ۱۳۱۵ در خمینی‌شهر اصفهان متولد شد. پس از تحصیل علوم ابتدایی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و از محضر علمایی همچون شیخ حیدرعلی صلواتی، سیّدمیرزاهاشمی، شیخ عباسعلی ادیب، شیخ محمّدحسن عالم نجف آبادی، سیدحسین خادمی، سیّدمصطفی مهدوی و شیخ‌احمد فیاض بهره گرفت.

سپس در قم ادامه تحصیل داده و از درس آیات عظام گلپایگانی، مرعشی نجفی، شاهرودی، شیخ عبدالجواد اصفهانی و سیدمحمدباقر سلطانی شرکت نمود. او در سال ۱۳۴۷ پس از وفات پدر به اصفهان آمده و در مدرسه صدر به تدریس پرداخت و در درس خارج حضرات آیات میرسیدعلی بهبهانی، حاج آقا رحیم ارباب و سیدمحمدرضا خراسانی حضور یافت. همچنین در خمینی شهر به اقامه جماعت و تبلیغ دین و ارشاد مردم مشغول شد.

او در خمینی شهر خدمات اجتماعی فراوانی را انجام داد از جمله تأسیس مؤسسات خیریه و صندوق قرض الحسنه، بازسازی و احداث مساجد و حسینیه‌ها.

او از سال ۱۳۵۷ ش به تهران مراجعت کرده به اقامه نماز جماعت ترویج دین و حلّ مشکلات مردم پرداخت. بعد از پیروزی انقلاب در نهاد نمایندگی ولی فقیه و سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به تدریس، سخنرانی و اقامه جماعت اهتمام ورزید.این عالم ربانی شب گذشته بر اثر کهولت سن در اصفهان دار فانی را وداع گفت.

 

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا