جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

احداث ۱۰۰هزار واحد خوابگاه خانوادگی دانشجویان در ۵ سال آینده

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف با اشاره به احداث ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلین در کشور تا پنج سال آینده، آن را اقدامی مهم را در راستای اجرای ماده هفت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد.

به نقل از روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف در نشست با هیات رئیسه دانشگاه کردستان، اظهار کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری تصویب شد و در این راستا از همه دانشگاه‌ها می‌خواهیم که به هیات امنا اجازه دهند که تمام مفاد این قانون که به دانشگاه مربوط می‌شود را اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از سفر به کردستان و بازدید از دانشگاه کردستان پرداختن به این قانون بوده است، افزود: بر اساس قانون حمایت از خانواده و ماده هفت این قانون که ناظر بر ایجاد خوابگاه‌های دانشجویان متاهل است، صندوق رفاه دانشجویان پیش قدم شد که در کل کشور در حدود ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلین در عرض پنج سال توسط دانشگاه‌ها احداث کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان پنجاه و سومین دانشگاهی است که ساختمان خوابگاه متاهیلن را کلنگ زنی می‌کند و اگر مدیری این کار را شروع نکند و اعتبار تخصیص یافته را در این زمینه هزینه نکند، ۱۰ تا ۱۵ سال از خدمات دولتی محروم خواهد شد.
وی با بیان اینکه سهم دانشگاه کردستان از بودجه اختصاص یافته به اجرای این ماده، ۱۶ میلیارد تومان است، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ دانشگاه از ۱۲۹ دانشگاه کشور امسال این قنون را اجرایی خواهند کرد و با توجه به اینکه این مهم از تاکیدات رهبری است، باید سریعتر انجام شود.
گنجی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت عتف در دوره روزانه و سنوات مجاز ۶۸۱ هزار و ۱۴۸ نفر است، گفت: سال گذشته ۶۷۸ میلیارد تومان وام توسط صندوق رفاه به دانشجویان متقاضی پرداخت شده است.
وی در ادامه به هزینه‌های تامین غذای دانشجویی نیز اشاره و تصریح کرد: هیچ نگرانی برای تامین غذای دانشجویان نداریم و به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت آن هم نیستیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه به درخواست‌ها و مشکلات دانشگاهیان دانشگاه کردستان پرداخت و اعلام کرد: امروز خوابگاه ۶۳ واحدی کلنگ زنی خواهد شد و دو بلوک ۵۰ واحدی خوابگاه متاهلین نیز در سفر رئیس جمهوری کلنگ زنی خواهد شد.خوابگاه ۲۰۰ نفره از بودجه استانی تکمیل می‌شود و در سفر رئیس جمهوری نیز برای آن پول اختصاص داده خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید دغدغه مشکلات معیشتی را داشته باشند، تاکید کرد: همه این اقدامات در راستای تقویت دانشگاه و رفع دغدغه‌های دانشجویان است و موجب بهتر شدن کیفیت آموزش و پژوهش نیز خواهد شد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف به خواسته‌های مسئولین دانشگاه پرداخت و وعده همکاری برای رفع مشکلات را داد و از مسئولین دانشگاه کردستان نیز خواست همه تلاش خود را بکار گیرند تا مهرماهی متفاوت را شروع کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا