جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ادعای خبرساز درباره حمله ایران به نفتکش اسرائیلی

کانال ۱۲ عبری مدعی شد: پهپادی که به کشتی «مرتبط با اسرائیل» در نزدیکی هند حمله کرد، از ایران شلیک شد. پیش از این، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که در اثر حمله پهپاد به یک نفتکش اسرائیلی حامل مواد شیمیایی در سواحل هند ، آتش سوزی رخ داد اما تلفات جانی نداشت.

پس از گزارش ها درباره حملات پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند، هندوستان تایمز به نقل از دو آژانس دریایی اعلام کرد: حمله پهپادی به یک فروند کشتی تجاری در اقیانوس هند آسیب رساند اما تلفات جانی در پی نداشت، این کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی بود.پس از حمله پهپادی به این کشتی، برای کشتی ها در اقیانوس هند، آلارم هشدار ارسال شد.

شرکت عملیات تجارت دریایی بریتانیا و امنیت دریایی آمبری ارتش بریتانیا گفت: یک کشتی تجاری توسط یک هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی وروال هند توقف کرده است.

این گزارش اعلام کرد این نفتکش با پرچم لیبریا وابسته به رژیم صهیونیستی بود و افزود: برخی آسیب‌های ساختاری نیز گزارش شده و مقداری آب نیز به داخل کشتی منتقل شده است. این کشتی وابسته به اسرائیل و مقصدش هند بود، این کشتی آخرین بار با عربستان سعودی تماس گرفته بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.یک مقام آمریکایی گفت: ماه گذشته، یک کشتی باری متعلق به اسرائیل در حمله پهپادی در اقیانوس هند آسیب دید.

بنا بر گزارش ها، این کشتی که توسط یک شرکت وابسته به اسرائیل اداره می شد، بر اثر انفجار هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی آن آسیب دید.

حملات پهپادی و موشکی در دریای سرخ توسط نیروهای یمنی پس از جنگ غزه افزایش یافته است.

یمنی‌ها گفته اند: از حماس حمایت می کنند و به همین دلیل به هدف قرار دادن کشتی های تجاری مرتبط با اسرائیل ادامه خواهند داد.

رویترز گزارش داد که این اقدامات کشتی‌رانان را مجبور کرده است مسیر خود را تغییر دهند و مسیرهای طولانی تری را در اطراف آفریقا انتخاب کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا