جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

استاد جامعه المصطفی: امام خمینی رهبری برای تحقق عدالت بود

[ad_1]

استاد جامعه المصطفی(ص) از استانبول گفت: پیش از امام راحل تمام عوامل برای تحقق عدالت فراهم بود اما رهبری نبود که اجرا کند.

به گزارش ایسنا، حسن قناعتلی، استاد جامعه المصطفی(ص) از استانبول در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) با اشاره به خاطرات خود از  دیدار با امام خمینی (ره) گفت: خاطرات بسیاری را از امام راحل دارم، اما پیش از آن که به آنها بپردازم باید بگویم که امام خمینی رحمت الله علیه رهبری جهانی است که خداوند به او تقوا و اخلاص عنایت فرمود. لذا اگر در نبود رهبری عوامل مهیا شود نمی توان کار کرد و نتیجه گرفت و اهداف را در جهان اسلام محقق ساخت. پیش از امام راحل تمام عوامل برای تحقق عدالت فراهم بود اما رهبری نبود که اجرا کند؛ خداوند عزو جل این فرصت را به رهبر بزرگ عنایت فرمود و ایشان نظام اسلامی جمهوری اسلامی را تأسیس کرد.

وی افزود: زمانی که از ترکیه به نجف اشرف مشرف شدم و به  مدرسه دارالحکمه رفتم؛ یکی از شاگردان ایشان شیخ علی خوئینی رحمت الله علیه نزدم آمد، دستم را گرفت و نزد امام خمینی رحمت الله علیه برد، امام راحل نخستین شخصی بود که عمامه بر سرم گذاشت و هفت دینار پول داد و لبخند زد و گفت: ما شاء الله چه زیبا شده است. به یاد دارم هفت دینار به من داد، با این که در آن زمان هریک از مراجع تنها سه و نیم دینار ماهانه می دادند.

استاد جامعه المصطفی (ص) از استانبول بیان کرد: ایشان فردی با تقوا و اهل عمل و دارای جرأت و تیزبین بودند و صفات انسان کامل را دارا بودند، هنگامی که درباره ترکیه و اوضاعمان در ترکیه می گفتیم به ما می گفت باید شما با مسائل دینی و جدید و اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و حوزوی جدید آشنا گردید. ایشان می فرمود”مسائل اسلامی موجود در جهان اسلام امروز قدیمی هستند و نمی‌تواند مشکلات امور مسلمانان را در حال حاضر حل کنند. بنابراین امام در درون ما این امور را ایجاد کرد یعنی تلاش برای اطلاع یافتن از هر مسئله جدیدی که در اسلام وجود دارد؛ ایشان  همچنین برای ما درباره حکومت عدل الهی که هدف تمام انبیا و مرسلین و اولیا بوده سخن می گفت.

وی ادامه داد: تفاوت امام خمینی با دیگران این است که دیگران به ما می گفتند که مرسلین و اولیا چه کسانی هستند، گویی فقها جز توضیح مسائل فقهی و دینی که هدف تمام مرسلین و انبیاست کار دیگری ندارشته و  نقشی در مسائل اجتماعی، علمی و اقتصادی و … ندارند. با این که قرآن کریم می فرماید تا مردم به عدالت رفتار کنند و نمی گوید که پیامبران به عدالت رفتار کنند. امام خمینی این جمله را به ما فهماند یعنی این که اگر هوشیاری مردم به آن اندازه نبود و عقول آنها بالا نرفته بود و نظام عدل الهی را که هدف مرسلین و انبیاست نمی‌شناختند عمل به آیه کریمه ننموده اند. زیرا ما در گذشته در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ایشان به قرآن کریم عمل می کردند و با همین کتاب میان مردم حکم می کردند، اما پس از رحلت ایشان برخی از آنها مرتد شدند و به آموزه های قرآن کریم عمل نمی کردند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا