جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

اطفای حریق جنگل های ارسباران در مرحله لکه گیری است

محمد باقر هنر بر روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: نیروهای حاضر در اطفای حریق در بابایلی، قاسم کندی و کیارق مستقر هستند تا از شعله ور شدن احتمالی حریق جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ۲ مرحله عملیات آب پاشی توسط هلی کوپترهای آب پاش در منطقه انجام شده است ، گفت: عملیات آب پاشی هوایی ادامه دارد و هلی کوپترها پس از پرکردن بسکت به منطقه برخواهند گشت.

وی با اشاره به مشارکت نیروهای محلی، سپاه، بسیج ، هلال احمر ،جهاد و منابع طبیعی در کنترل حریق جنگل های ارسباران ، از همه نیروهای شرکت کننده در این عملیات قدردانی کرد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم فعالیت برای خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌های ارسباران، گفت: استفاده از هلیکوپتر برای این عملیات ضروری است.

رحیم مهردادی با اشاره به اینکه عصر جمعه مجددا در منطقه «کیارق» و از بامداد امروز مجددا در منطقه «بابایلو» آتش سوزی این جنگل ها آغاز شد، افزود: امروز ۲ سورت پرواز برای اطفای حریق هوایی انجام شد و تلاش می شود تا عصر امروز نیز پرواز دیگری برای خاموش کردن این آتش انجام شود.

وی اظهار داشت: : بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی، نیروهای بومی و سپاه برای اطفای حریق در منطقه مستقر هستند و عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

مهردادی، با اشاره به اینکه عامل این آتش سوزی انسانی بوده و عمدی و غیرعمدی آن نیز در حال بررسی است، ادامه داد: هنوز میزان خسارت وارد شده به این جنگل ها برآورد نشده و بعد از اتمام عملیات اطفا این کار انجام می شود.

وی از ساکنان محلی و گردشگران خواست، اگر در جنگل و مناطق جنگلی آتش روشن می کنند آن را رها نکرده و قبل از عزیمت حتما اقدام به خاموش کردن آن کرده و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

عصر پنج شنبه (۱۴ مرداد) بخشی از جنگل های ارسباران در منطقه «قاسم کندی» و «بابایلو» در شهرستان کلیبر دچار آتش سوزی شد که اطفای اولیه پنج شنبه شب آغاز و تا صبح جمعه عملیات پاکسازی و لکه گیری ادامه یافت.

جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان‌شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر  و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا