جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو درباره اصلاح قیمت برای دارو

رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروها در کشور، یک قیمت واحد دارند و در سال جدید هیچگونه اصلاح قیمتی برای دارو نداشته‌ایم. بهرام دارایی افزود: سازمان غذا و دارو مسئول قیمت‌گذاری دارو در کشور است و این قیمت‌گذاری در کمیته‌ای ویژه با حضور نماینده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان بررسی و در مورد آن، تصمیم‌گیری می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروها در کشور، یک قیمت واحد دارند و در سال جدید هیچگونه اصلاح قیمتی برای دارو نداشته‌ایم.

بهرام دارایی افزود: سازمان غذا و دارو مسئول قیمت‌گذاری دارو در کشور است و این قیمت‌گذاری در کمیته‌ای ویژه با حضور نماینده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان بررسی و در مورد آن، تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از تصویب قیمت در این کمیته، قیمت دارو از طریق سامانه الکترونیک به داروخانه‌های سراسر کشور اعلام می‌شود و داروخانه‌ها نیز موظف هستند که فاکتور فروش داروهای با نسخه و بدون نسخه را به مردم ارائه و مردم نیز باید فاکتور از داروخانه‌ها، طلب کنند.

دارایی ضمن تاکید بر ضرورت گزارش اقدامات مغایر با قوانین مرتبط با دارو، تصریح کرد: پیگیری‌های حوزه بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با قوت در حال انجام است و مردم در صورت مشاهده هر گونه عدول از قوانین مرتبط با دارو می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق شماره داخلی ۳ سامانه ۱۹۰ به وزارت بهداشت ارائه کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا