جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسیجدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

اظهارات سخنگوی کمیسیون طرح صیانت از فضای مجازی

سیاه‌کلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورتی که اعضای کمیسیون تصمیم بگیرند که منتظر ارائه طرح مرکز پژوهش‌ها نمانند، تکلیف چه می‌شود، گفت: «در این صورت طرح جدید را خود کمیسیون اعلام می‌کند. طرح جدید هم با طرح قدیم فاصله دارد و برخی از ایراداتی که در طرح قدیم است، اصلاح می‌شود.»

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، مطرح کرد: «فردا جلسه کمیسیون است و در آنجا صحبت و تصمیم‌گیری می‌شود که به مرکز پژوهش‌ها فرصت دهیم تا طرح جدید را ارائه کند یا خیر.»

لطف‌الله سیاه‌کلی  در مورد اینکه برخی از ایراداتی که مرکز پژوهش‌های مجلس از طرح صیانت از فضای مجازی عنوان کرده است مانند ترغیب مهاجرت نخبگان و دخالت در کسب و کار عمومی، کاملا با آنچه پیش از این اعضای کمیسیون مشترک ادعا می‌کردند که تصویب این طرح چنین تبعاتی را به همراه ندارد متفاوت است، گفت: «مرکز پژوهش‌های مجلس تحلیلش را داده است. قرار بود که مرکز پژوهش‌ها طرح جدیدی را ارئه دهد و در واقع این وظیفه مرکز بود. الان هم از ما فرصت خواسته تا طرح جدیدی را ارائه دهد حال در این مقطع یک تحلیلی هم منتشر کرده است که هم نکات مثبت و هم نکات منفی را گفته است.»

وی خاطر نشان کرد: «این طرحی هم که الان موجود است، سال‌ها مرکز پژوهش‌ها حتی قبل از این دوره، بر روی آن کار کرده است. به هر حال چون دیدگاه ما این است که از نظر کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم، حتما به این مسائل توجه می‌کنیم. در هر صورت فردا جلسه کمیسیون است و در آنجا صحبت و تصمیم‌گیری می‌شود که به مرکز پژوهش‌ها فرصت دهیم تا طرح جدید را ارائه کند یا خیر.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «بنابراین باید ببینیم آن طرحی که می‌آید چیست. اینکه نظر کارشناسی داده‌اند معیار کار نیست بلکه معیار کار طرحی است که ارائه می‌شود. تلاش این است قانونی که به تصویب می‌رسد، حداقل اشکال را داشته باشد؛ اینکه می‌گویم حداقل به این دلیل است که گاهی به صورت غیر عمد متوجه اشکالات نیستیم و اگر متوجه باشیم حتما جلوی آن را می‌گیریم چراکه قانون باید بدون اشکال باشد.»

سیاه‌کلی درمورد اینکه چه قدر اشکالاتی که مرکزپژوهش‌ها به این طرح وارد کرده است را قبول دارد، مطرح کرد: «من سخنگوی کمیسیون هستم و هنوز جلسه‌ای در این مورد تشکیل نشده است تا گزارش دهم اما نظر شخصی‌ام این است که ما نگاه می‌کنیم به اینکه قانون باید عموم مردم را در نظر بگیرد و عامه از آن نفع ببرند. قانونی که عامه مردم را منتفع نکند یا خسارت بزند، یقینا مورد پذیرش ما نیست. هر بخش از قانون چندین تبصره و ماده دارد و ممکن است یک تبصره یا ماده اشکال داشته و بقیه موارد درست باشد این دیگر نظر کمیسیون است که باید رای‌گیری کند و آنچه رای آورد، قانون می‍شود.»

وی ادامه داد: «تا زمانی که یک طرح رای نیاورده است، می‌توان آن را از هر بعد تفسیر کرد. ما هم مثل بقیه کارشناسان تلاش می‌کنیم که آن بخشی که اشکال دارد را اصلاح کنیم و از آن بخشی که صحیح است، دفاع می‌کنیم چراکه برای نمایندگان نفع و ضرری ندارد و آن‌ها برای مردم قانون می‌گذارند؛ یقینا عموم مردم برای ما مهم هستند.»

سیاه‌کلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورتی که اعضای کمیسیون تصمیم بگیرند که منتظر ارائه طرح مرکز پژوهش‌ها نمانند، تکلیف چه می‌شود، گفت: «در این صورت طرح جدید را خود کمیسیون اعلام می‌کند. طرح جدید هم با طرح قدیم فاصله دارد و برخی از ایراداتی که در طرح قدیم است، اصلاح می‌شود.»

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا