جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اظهارات مهم اژه‌ای در جمع کارکنان و قضات استان زنجان

اژه‌ای گفت: ممکن است بیش از ۹۰ درصد مشکلات ما به دشمن مربوط باشد، اما ما هم باید یک بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم و نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم که اگر این ضعف‌ها روی هم انباشته شود لاعلاج خواهد شد.

حجت السلام محسنی اژه‌ای در جمع کارکنان و قضات استان زنجان اظهار داشت: از جمله وظایف حکومت برای مردم فراهم ساختن بستر برای رشد و آگاهی مردم از همه جهت است و باید بستری فراهم شود که بتوانند به فضایل اسلامی و انسانی متخلق شوند تا زمینه سعادت آنها در آخرت فراهم شود.

رییس قوه قضاییه گفت: از دیگر وظایف حکومت تامین امنیت و معاش و اشتغال مردم است که مردم بتوانند با معاش مناسب شرایط ارتقا و عزت را به دست آورند.

وی گفت: از دیگر وظایف حکومت، برقراری عدالت و حفظ عزت و کرامت مردم است بنابراین همه ما به عنوان کارگزاران نظام باید برای مردم تلاش کنیم و همه مسولان باید به این نکات توجه کنند.

اژه‌ای گفت: امروز در اثر ظلمهایی که جریان سلطه نه در ایران بلکه در بسیاری از کشورها دارد مردم تحت فشارهای مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی و روانی هستند و اختصاص به کشور ما هم ندارد، بلکه اکثر کشورها درگیر این موضوع هستند چه بسا کشورهایی که نظام سلطه همه سرمایه آنها را از بین برده و انواع ظلم ها را به آنها می‌کند، هر چند وضعیت کشور ما خیلی بهتر است اما ما نیز در طول تاریخ قربانی نطام سلطه بوده‌ایم.

رییس قوه قضائیه گفت: با توجه به وضع تورم مقدار حقوقی که به کارمندان اضافه می‌شود، بر بر اثر تورم، قدرت خرید باز هم عقب‌تر از میزانی است که اضافه شده است و کل کارکنان کشور و البته بسیاری از جامعه با آن درگیر هستند.

اژه‌ای گفت: امروز دشمن با یک جنک ترکیبی و با اقدامات ظالمانه تحریم و اقدامات ایضایی یک برداشت غلط از ایران کرد و تصور کرد با کارهای ایضایی و با جنگ روانی و تحریم می‌تواند در کشور یک شرایط کاملا ضد امنیتی را ایجاد کند.

وی گفت: دشمن چون دیدگاه مردم را شناسایی کرده بود فکر کرد مردم علیه نظام و ارزش‌ها به پا می‌خیزند که خوشبختانه با دیانت مردم و هدایت‌های رهبر انقلاب بخش اعظم توطئه دشمن خنثی شد چون برنامه‌ریزی آنها خیلی بیشتر از آنچه اتفاق افتاده بوده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی از اشتباهات فاحش دشمن در ابتدای اغتشاشات آتش زدن قرآن و پرچم و توهین به مقدسات بود کاری که هیچ آدم عاقلی آن را نمی‌کند و با آن محاسبات غلط کاری کرد که مردم فهمیدند این کار دشمن است.

وی افزود: مردم در تقابل دشمن گفتند ما مشکل داریم، ولی شما به فکر ما نیستید و خیرخواه ما نیستید، اما باز هم دشمن فعال است و در مجامع بین المللی علیه کشور ما در حال فعالیت است پس ما باید همچنان فعال باشیم.

اژه‌ای گفت: ممکن است بیش از ۹۰ درصد مشکلات ما به دشمن مربوط باشد، اما ما هم باید یک بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم و نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم که اگر این ضعف‌ها روی هم انباشته شود لاعلاج خواهد شد.

وی افزود: در مسئله معیشت دولت و مجلس نهایت تلاش خود را می‌کنند و علاوه بر عقب ماندگی که داریم دشمن به شدت در حال تلاش است، پس به کمک مردم و قوه قضائیه نیاز دارند تا کمک کنیم که کارهای نشدنی شدنی شود‌.

رئیس قوه قضائیه افزود: بخش عمده نیز دولت وظیفه دارد، اما بخش عمده آن را مردم از قوه قضائیه انتظار دارند، اما مجلس و دولت هم موظف هستند.

اژه‌ای اضافه کرد: یکی از مسائل مهم برای جامعه امروز و برای کارکنان قوه و همه و همه مسکن است و یکی از فاکتورهای مهم سبد هزینه مسکن است و علاوه بر این کسی که مسکن ندارد همیشه نگران است.

وی گفت: وقتی کسی مسکن دارد یک طمانینه و آرامش دارد پس موضوع مسکن از اولویت‌های قوه قضاییه برای کارکنان است.

وی گفت: مسئله دیگر هم حقوق و معیشت کارکنان است که در این باره هم تلاش‌هایی شده است، البته درصدی حقوق افزایش می‌یابد ولی پاسخگوی تورم نیست.

اژه‌ای اضافه کرد: اگر کسی خلاف کند ضربه آن به کل مجموعه وارد خواهد شد پس باید صیانت از قوه مورد توجه قرار گیرد و باید در نحوه برخورد با مردم هم دقت کنیم.

وی گفت: ممکن است صد تا حرف بزنیم، ولی کار و عمل ما آن را به هم بریزد و بالعکس نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

رئیس دستگاه عدلیه با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم گفت: امروز نهایت تلاش دشمن این‌ است که به نهادهای مقدس‌تر بیشتر ضربه بزند، چرا به قوه قضائیه اینقدر حمله می‌شود، چرا شایعه می‌کنند، چرا تهمت می‌زنند، چرا به سپاه و بسیج و نهادهایی که موثرتر هستند بیشتر حمله می‌کنند چون اینها در رسیدن به اهداف آنها مضر هستند و باید در مقابل این موضوع دستاوردها را تبیین کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا