دسته‌بندی نشده

اظهارات مهم معاون رئیسی درباره مذاکرات وین

حسینی گفت: در مذاکرات باید منافع کشور در نظر گرفته شود. آمریکایی‌ها که می خواهند ایران را در بحث مذاکرات مقصر جلوه دهند همین یکی دو روز پیش ما را تحریم کردند لذا مشخص است عزم و اراده جدی ندارند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست با دانشجویان دانشکده شهید عباسپور  که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با دانشجویان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند دانشجویان باید نسبت به تاریخ معاصر شناخت کافی داشته باشند که بتوانند تحلیل خوبی نسبت به مسائل ارائه کنند و دچار انحراف نشوند.

وی ضمن قدردانی از بسیج دانشجویی دانشگاه برای برگزاری این جلسه گفت: توصیه مقام معظم رهبری و  آیت الله رئیسی بر حضور مسئولان میان مردم و دانشجویان است که بر این اساس سعی می کنیم نشست‌هایی با دانشجویان و اقشار مردم داشته باشیم به این هم افتخار می‌کنیم.

حسینی درباره سئوال یکی از دانشجویان پیرامون معیارهای دولت برای انتخاب مدیران، تصریح کرد: آیت الله رئیسی روی انتخاب افراد و مدیران دقت زیادی دارد تا مدیرانی انتخاب شوند که پا به پای رئیس جمهور برای حل مشکلات تلاش کنند، بر همین اساس بحث فسادستیزی، پاک دستی، انقلابی بودن، در خدمت مردم بودن و داشتن روحیه مردمی، ولایی، داشتن اعتقاد به نظام اسلامی و داشتن تجربه و توانایی از معیارهایی است که آقای رئیسی در انتخاب مدیران به آن توجه کرده و می کنند.

وی افزود: بر همین اساس هم می بینیم در دولت جوانان نخبه و افراد با تجربه و کارآمد انتخاب شدند و ترکیبی از جوان ها و افراد با تجربه در حال انجام وظیفه هستند. در ادامه هم از جوانان و نخبگان استفاده بیشتری خواهد شد. در بحث انتخاب استانداران و مسئولان هم  دقت های لازم صورت گرفته تا افرادی انتخاب شوند که بتواند پابه پای رئیس جمهور برای حل مشکلات تلاش کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در رابطه با سئوال یکی از دانشجویان مطرح کرد: گفته می‌شد نیروهای انقلابی دیپلماسی نمی دانند یا زبان دنیا را بلد نیستند، اما شما دیدید که در سفری که آقای رئیسی به ترکمنستان داشت چه گشایش هایی صورت گرفت یا بحث پیوستن ایران به شانگهای را دیدیم که می‌تواند گشایش های بسیاری در پی داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ سئوالی درباره خصوصی سازی‌ها گفت: بحث خصوصی سازی در دولت قبل مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد و موجب تعطیلی بسیاری از صنایع و کارخانه ها شد و کار به جایی رسید که رئیس سازمان خصوصی سازی دستگیر و بازداشت شد و تخلف های بسیاری وجود داشت که صدای مردم را درآورد به همین دلیل در این دولت در بحث خصوصی سازی دقت بیشتری صورت خواهد گرفت و نظارت جدی روی این بحث وجود خواهد داشت.

حسینی تصریح کرد: نباید این طور باشد که به بهانه خصوصی سازی کارگاه و کارخانه تعطیل شود و بعد زمین های آن با قیمت بالا توسط افراد سودجو به فروش برود و به یک نفر سود کلانی برسد.

وی در ادامه با اشاره به تعامل خوب دولت و مجلس و همچنین تعامل تمام قوا و نهادهای انقلابی گفت: مجلس و دولت هم اکنون تعامل بسیار خوبی با هم دارند همین امروز (صبح پنج شنبه) قرار است با نمایندگان ۵ استان جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور داشته باشیم. قبل از این هم مجامع نمایندگان استان‌های مختلف با رئیس جمهور دیدارهایی داشته اند. در صورتی که در دولت قبل این طور نبوده که نمایندگان بتوانند به این راحتی به رئیس‌جمهور دسترسی داشته باشند و مطالب خود را مطرح کنند.

حسینی افزود: رئیس جمهور هر هفته با روسای سایر قوای دیگر جلسه دارند و به جای اینکه مانند گذشته ببینیم روسای قوا پشت تریبون علیه هم موضع بگیرند هم اکنون همه در حال تلاش هستند و یک آرامشی در کشور ایجاد شده است. الآن یک انسجام و همگرایی خوب در کشور وجود دارد که نویدبخش آینده روشنی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رونمایی از سند تحول در آینده نزدیک گفت: در این سند مسائل مختلفی مورد توجه قرار گرفته است بحث مشکل آب، تولید، اشتغال، مسکن و… مورد بحث قرار گرفته‌اند و وظایف هر دستگاه مشخص شده است و دانشجویان هم باید این سند را مطالعه کنند و اگر نظرات و راهکارهایی برای اجرای بهترین سند داشتند ارائه دهند.

وی افزود: این وضعیتی که در گذشته وجود داشته باید تغییر کند و تحول ایجاد شود. این سند می‌تواند کمک خیلی زیادی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه در رابطه با سوالی پیرامون بحث بودجه ۱۴۰۱ گفت: متاسفانه در گذشته وقتی بودجه را در مجلس تصویب می کردند از ابتدا اقتصاددانان می گفتند که با کسری بودجه مواجه خواهیم شد ولی امروز نهایت تلاش صورت گرفته تا کسری بودجه نداشته باشیم. امیدواریم مجلس هم همکاری کند و یک نگاه ملی در دولت و مجلس و کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم آقای رئیسی در یک شرایط گل و بلبل کشور را تحویل نگرفته است. همین الان ماهانه چند هزار میلیارد تومان بابت بدهی های دولت سابق توسط دولت سیزدهم پرداخت می‌شود.

حسینی ادامه داد: در سال آینده هزینه دستگاه‌های دولتی نه تنها نباید افزایش پیدا کند بلکه باید کاهش داشته باشد. دریافتی مدیران بررسی خواهد شد و در کل از ریخت و پاش‌های اضافی جلوگیری می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اگر در گذشته شعار رشد اقتصادی مطرح می شد این شعار الان باید محقق شود. قبلا می گفتند با دنیا تعامل می کنیم ولی کاری صورت نگرفت. اما الان کشورهای مختلفی هستند که حاضرند با کشور ما همکاری کنند. همکاری با این ها می تواند به اقتصاد ما کمک کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مشکلات آبی کشور گفت: مشکل کم آبی در کشور چیزی نیست که در این سه ماه ایجاد شده باشد، با این حال در حوزه آب کارهای خوبی صورت گرفته و در حال انجام است که انشاالله در آینده شاهد رفع مشکلات باشیم. ما در یک زمان روزانه با قطعی گاز و برق مواجه بودیم که با تدابیری که اندیشیده شده چنین مشکلات رفع شده است. قراردادی هم که با ترکمنستان در حوزه گاز در سفر آیت الله رئیسی امضا شد بخشی از نیاز کشور به گاز را پاسخ می دهد.

معاون رئیس جمهور درباره سوالی پیرامون بحث یارانه ها و ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت:  هرجا قرار باشد تغییری ایجاد شود حتماً دولت مراقبت است تا به اقشار مختلف به خصوص قشر محروم جامعه مشکلی وارد نشود. در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی این بحث مطرح بود که عواید آن به دست مردم نمی رسد و بیشتر به جیب یک سری افراد خاص می رود برای همین باید ساز و کار درستی ایجاد شود تا مردم بتوانند با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی با اشاره به برنامه های آینده دولت گفت:  یکی از برنامه های آینده توجه به اقتصاد دیجیتال است.

حسینی گفت: تاکید رئیس جمهور بر این است که شرکت های دولتی انضباط مالی داشته باشند و در این حوزه هم کارهای خوبی صورت گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره سوالی پیرامون بازگشایی دانشگاه ها بیان کرد : بسیاری از اساتید معتقدند کرونا به بحث دانش ضربه زده است و حالا باید بتوانیم باهمت اساتید این مسئله را جبران کنیم.

وی ادامه داد : آقای رئیسی بر این است که دانشگاه‌ها اتاق فکر کشور باشند لذا همانطور که اساتید و نخبگان توقع دارند دولت از آنها حمایت کند که توقع به جایی هم هست دولت هم توقع دارد که نخبگان و دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور مسئولان را یاری کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش درباره سوال یکی از دانشجویان پیرامون بحث مذاکرات هسته‌ای افزود: خوشبختانه یک تیم تخصصی آشنا به مسائل بین الملل و با اختیارات کامل به مذاکرات رفته است. البته مذاکره کنندگان ایرانی آمادگی داشتند که مذاکرات را ادامه دهند ولی این طرف مقابل بوده که خواستند به کشور هایشان برگردند و بعد از مشورت مذاکره را ادامه دهند.

حسینی گفت: این بار دست ما در مذاکرات پر است و با برنامه جلو رفتیم تا منافع ملی کشور حفظ شود.

حسینی بیان کرد: متاسفانه در گذشته اقتصاد ما را شرطی کرده بودند و امروز هم عده‌ای نمی‌خواهند که ما از این مرحله عبور کنیم.

حسینی در ادامه اظهار داشت: در مذاکرات باید منافع کشور در نظر گرفته شود. آمریکایی‌ها که می خواهند ایران را در بحث مذاکرات مقصر جلوه دهند همین یکی دو روز پیش ما را تحریم کردند لذا مشخص است عزم و اراده جدی ندارند.

وی گفت: آمریکا اگر می‌خواهد به برجام بازگردد باید بر اساس تعهدی که داشته همه تحریم ها را بردارد ولی به جای اینکه حسن نیت خود را نشان دهد ما را تحریم می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا