جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

اقدام جدید و در عین حال عجیب برای کنترل شیوع کرونا

در آستانه برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن، چین با یک اقدام جدید و در عین حال عجیب برای کنترل شیوع کرونا تلاش می‌کند.

لیو پنگ، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه چینهوا گفت: چین ابزاری را برای تشخیص آثار کووید در هوا در بحبوحه برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ آزمایش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش هوا برای بررسی شیوع ویروس می‌تواند یک ابزار پشتیبانی مهم برای هشدار اولیه باشد.

دانشمندان چینی در حال ایجاد سیستم‌هایی برای شناسایی آثار ویروس کرونا در هوا به منظور جلوگیری از انتشار آن هستند. چاینا دیلی روز چهارشنبه گزارش داد که فناوری مربوطه در المپیک ۲۰۲۲ در حال آزمایش است.

محقق دانشکده پزشکی دانشگاه چینهوا گفت: «کار مهار ویروس (در طول بازی‌ها) شامل تعدادی روش از جمله تمیز کردن امکانات و آزمایش شرکت‌کنندگان است. اقدامات دیگری به منظور کنترل شیو ویروس نیز انجام خواهد شد».

مقامات بهداشتی چین می‌گویند علاوه بر اینکه افراد مستقیماً از طریق عطسه و سرفه آلوده مبتلا به کووید-۱۹ می‌شوند، انتقال از طریق ذرات آئروسل موجود در هوا به ویژه در اتاق‌های بسته را نمی‌توان نادیده گرفت.

تجهیزات شناسایی این آئروسل‌های مضر یک دستگاه قابل حمل است که نمونه‌های هوا را مکیده و ذرات ریز را که ممکن است حاوی ویروس باشند الک می‌کند. سپس این ذرات در یک مایع حل شده و از یک آشکارساز اسید نوکلئیک عبور می‌کنند. به گفته سازندگان، این دستگاه ده برابر بیشتر از ابزار‌های معمولی تست نوکلئیک اسید حساس است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا