جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

امضای سند همکاری میان ایران و اندونزی

در جریان سفر سیدابراهیم رئیسی به جاکارتا دو کشور قرار است یک قرارداد تجاری با یکدیگر امضا کنند.

وزارت بازرگانی اندونزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تهران و جاکارتا به زودی یک سند همکاری تجاری با یکدیگر امضا خواهند کرد که این کار در جریان سفر قریب‌الوقوع ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به اندونزی انجام خواهد شد.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، این اطلاعیه در پی هفت دور مذاکره منتشر شده است که اکنون با موفقیت به پایان رسیده است. در این اطلاعیه آمده است که امضای این قرارداد با نام توافقتنامه تجارت ترجیحی ایران (II-PTA) آخرین مرحله از روند این مذاکرات خواهد بود.

جانی مارتا، مدیر مذاکرات دوجانبه وزارت بازرگانی اندونزی در این بازه گفت: ایران یک شریک تجاری غیرسنتی است که پتانسیل زیادی برای اندونزی دارد.

وی افزود: امیدواریم که با این توافقنامه فرصت‌های صادراتی برای محصولات اصلی و بالقوه اندونزی افزایش یابد و به بازار گسترده‌تری به‌ویژه در خاورمیانه و ایران دست یابیم.

سید ابراهیم رئیسی قرار است بنا به دعوت رسمی آقای «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روز دوشنبه یکم خرداد در سفری سه روزه و در راس هیئتی بلندپایه به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کند.

استقبال رسمی، دیدار دو جانبه با «جودو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی و امضای اسناد همکاری در بخش‌های مختلف از جمله برنامه های سفر رئیس جمهور به اندونزی خواهد بود.

رئیسی همچنین در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس جمهور اندونزی با روسای مجلس نمایندگان و مجلس مشورتی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نشست با تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، گفت‌گو با علما و اندیشمندان اندونزیایی و دیدار با ایرانیان مقیم اندونزی از دیگر برنامه های اقامت دو روزه رئیس جمهور در جاکارتا خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا