جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

انتقال هزار زندانی خارجی تا پایان سال ۱۴۰۱ به کشورهایشان

عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: حدود یکهزار نفر از اتباع خارجی محبوس در زندان‌های ایران تا پایان سال ۱۴۰۱ به کشورهای متبوع خود باز می‌گردند.

به گزارش وزارت دادگستری، عسکر جلالیان اظهارداشت: تلاش داریم تعداد محدود هموطنانمان که در سایر کشورها محکوم به حبس و در حال گذران دوران محکومیت خود هستند به ایران منتقل کنیم.

وی ادامه داد: محکومان خارجی که قرار است به کشورهای متبوع خود منتقل شوند عمدتا به جرم مواد مخدر در حبس به سر می‌برند و فاقد شاکی خصوصی هستند. این افراد به اتباع کشور ما بدهی مالی ندارند و شامل محکومان به اعدام و یا قصاص نیستند.

رئیس کمیته انتقال محکومان با تاکید بر لزوم رعایت جنبه‌های حقوق بشری و انسانی مورد تاکید اسلام در مورد محکومان، تلاش پیوسته برای بازپروری و بازاجتماعی کردن محکومان در دوران حبس و تلاش برای ارتباط حداقلی محبوسان با خانواده خود در جهت حفظ کیان خانواده را خواستار شد.

جلالیان با اشاره به انتقال ۲۸۰ نفر از زندانیان افغانستانی محبوس در زندان‌های ایران به کشور متبوع آنها که پیش از ظهر امروز صورت گرفت تصریح کرد: همه زندانیان افغانستانی منتقل شده در داخل ایران مرتکب جرم شده و شخصا تقاضای انتقال به کشور برای گذران ادامه دوران حبس را داشتند.

به گزارش ایرنا، پیش از این معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به ایرنا گفته بود که اکنون حدود هفت هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور ما هستند که ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع پاکستان، عراق، ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد زندانی را در ایران دارد.

وی ادامه داد: انتقال تعداد زیادی از زندانیان کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، سریلانکا، ترکیه و عراق در دستور کار کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری قرار دارد و امیدوار هستیم در صورت تحقق شرایط برای ادامه محکومیت به زندان‌های کشور متبوع خود منتقل شوند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا