جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم: پیام آسیب‌دیدگان دعوت به پرهیز از خشونت و ایجاد صلحی پایدار است

[ad_1]
61739043

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به مناسبت روز جهانی صلح بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه که در نشست “قربانیان ترور: پیام آوران صلح” توسط خانم الهام جلیزاوی، فرزند معلم شهید جلال جلیزاوی، قرائت شد.

از منظر بیانیه، اندیشه صلح از گذشته دور همواره ذهن اندیشمندان و سیاستمداران و فعالان مدنی را به خود مشغول نموده است تا جایی که  دغدغه دستیابی به این مهم منجر به تشکیل ساختاری جهانی با عنوان سازمان ملل متحد در دوران معاصر گردید تا با تمسک به این نهاد بین‌المللی مشکلات و مخاصمات از طریق گفتگو و مبتنی بر قوانین بین المللی حل و فصل شود.

در ادامه بیانیه آمده است: امروزه با گذشت چندین قرن از آن اندیشه و فراز و نشیب های آرمان صلح؛ بشریت همچنان آن دغدغه روزگار نخستین را با سرگشتگی و حیرتی مضاعف جستجو می نماید، و شرارت اهریمنان در گستره جهانی از آفریقا تا اروپا و آسیا به ویژه در یمن، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و پاکستان حقوق بشر را با سبوعیت بی سابقه مورد تعرض مکرر قرار داده به نحوی که واژگان صلح بیشتر به مفهومی انتزاعی شباهت داشته تا به واقعیتی عینی و قابل دستیابی در جامعه بشری.

در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم: تروریسم چالشی بزرگ و تهدید جدی علیه صلح در جهان امروز ماست، این پدیده مخرب همچون ابزاری در خدمت سلطه گران امنیت و آرامش جامعه انسانی را با خشونتی مستمر همراه و تحقق صلح واقعی را دشوار و غیرممکن نموده است و تلاشهای جهانی را بی اثر نموده،  گویی ما قادر به تحقق صلح نیستیم. دموکراسی، توسعه و عدالت پیش نیازهای تحقق صلحی پایدار در جهان هستند، که هریک جداگانه زمینه های حاکمیت عقلانیت را فراهم نموده و در فرایند، مکمل هم خواهند بود، که می تواند به جای خودکامگی، استکبار و تجاوز و تبعیض، تصمیم جمعی را برای حل مشکلات جامعه بشری به ارمغان آورد، تا در این مدینه فاضله حتی فکر آزار دیگران هم یافت نشود و کرامت و ارزشهای والای انسانی گرامی داشته شود.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: آسیب دیدگان از تروریسم صادق ترین صدا و بالاترین هزینه در گرامیداشت اخلاق و کرامت انسانی  به عنوان بستر صلح بوده که با نثار جان، سلامت و امنیت، ارزشهای والای انسانی را پاسداری نموده اند. پیام آسیب دیدگان دعوت به پرهیز از خشونت و ایجاد صلحی پایدار است. این دعوت با ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به پیامدهای سازمان تروریسم، بسترهای خشونت و افراط گری را در جوامع بشری به نحو بسیار مطلوبی تضعیف خواهد نمود.

در بخش انتهایی بیانیه، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ضمن گرامیداشت این روز بین‌المللی، هشدار می‌دهد، تحقق صلحی پایدار بدون توجه به واقعیت سازمان تروریسم و کارکرد مخرب آن ناممکن است و تنها باید مفهوم صلح را در نشست ها، بیانیه ها و برنامه های بین المللی مرور کنیم.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در پایان عنوان می کند: ما از تمامی فعالان صلح و حقوق بشر، نخبگان و سیاستمداران درخواست داریم، برنامه های خود را معطوف به حمایت از آسیب دیدگان از تروریسم نمایند و هر جا در هر موضوعی که فعالیت می کنند برای تقویت و حمایت از یک آسیب دیده بپاخیزند.

متن این بیانیه به مسئولین ذیربط خارجی و داخلی ارسال گردید.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا