دسته‌بندی نشده

اولین دستگاه خودپرداز ملی رمزارزها رونمایی شد

به گزارش ایرنا، اولین دستگاه خودپرداز ملی رمز ارزها عصر چهارشنبه با حضور فعالان و مسئولان حوزه رمزارزها از رونمایی شد.

«علی زنجانی» مدیر خانه بلاکچین ایران گفت: لزوم ارایه خدمات به مشتریان در کلیه ساعات شبانه روز و سهل الوصول شدن پرداخت باعث ساخته شدن دستگاه‌های خودپرداز شد. در سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۸ شمسی)  در کشورهای مختلف دنیا اعلام و یک سال بعد امریکا اولین دستگاه ای تی ام را ارایه کرد.

به گفته زنجانی در ادامه کشورهای دیگر نیز به این سمت رفتند اما مردم آن را نپذیرفتند. در ایران نیز سال ۱۳۵۰ بانک تهران و سپه دستگاه هایی را وارد اما مدیران بانکی مقابله کردند و ما نیز عقب ماندیم.

زنجانی افزود: نسل دوم دستگاه‌های خودپرداز برای رمز ارزهای دیجیتال ساخته شد.  این دستگاه ها ابتدا بحث خرید بیت کوین و پس از آن فروش بیت کوین را داشتند.

او تصریح کرد:‌ اکنون ۱۶ هزار دستگاه خودپرداز رمز ارز در جهان در حال خدمت رسانی است که از این تعداد ۱۳ هزار دستگاه متعقل به کشور امریکا است.

زنجانی درباره دستگاهی که امروز رونمایی خواهد شد،  خاطرنشان کرد: نسل سوم دستگاه خودپرداز دستگاه‌هایی هستند که نمونه آن امروز رونمایی خواهد شد. دستگاهی که به راحتی می‌تواند امکان خرید و فروش رمزارزها را ممکن کند.

این دستگاه اختراع یک شرکت دانش بنیان با همراهی خانه بلاکچین ایران است که کلیه رمزارزها را پوشش می دهد ضمن این که می توان از طریق آن خرید و فروش نیز انجام داد. این دستگاه قادر است پس از هر خرید،  کیف پول کاغذی نیز به کاربر ارائه کند. کیف کاغذی که در تمام جهان شناخته شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا