جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اگر برنامه‌ای برای آموزش زندانیان نداشته باشیم شاهد اتلاف فرصت بازپروری خواهیم بود

[ad_1]

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان تهران گفت: برگزاری این قبیل برنامه‌ها به منظور بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف واحدهای اشتغال و حرفه آموزی می باشد و این مهم موجب بهسازی و اصلاح ساختار در راستای شناسایی و حل مشکلات در مسیر توانمند سازی واحدهای اشتغال و حرفه آموزی می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، علی اسمعیلی در حاشیه نخستین نشست مسئولین ادارات اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه‌های تابعه که در مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه ۷ برگزار شد با تاکید بر ایجاد ساز و کارها در جهت ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازها، اظهار کرد: افزایش بهره وری، تولید و ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی در گرو ارتقای توانمندی منابع انسانی است.

وی افزود: برگزاری این قبیل برنامه‌ها به منظور بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف واحدهای اشتغال و حرفه آموزی می باشد و این مهم موجب بهسازی و اصلاح ساختار در راستای شناسایی و حل مشکلات در مسیر توانمند سازی واحدهای اشتغال و حرفه آموزی می شود.

اسمعیلی گفت: توسعه و گسترش بسترهای اشتغال در ابعاد و جایگاه های مختلف زندان‌ها، همواره مورد توجه مدیرکل زندان‌های استان بوده، در این زمینه حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: بیکاری عامل کسالت زندانیان است، لذا اگر برنامه هایی جهت آموزش و اشتغال زندانیان نداشته باشیم یا آموزش های تدوین شده را به درستی اجرا نکنیم، شاهد اتلاف وقت مددجویان و فرصت های بازپروری خواهیم بود.

اسمعیلی همچنین گفت: وقتی می خواهیم به اشتغال و جامعه ای توانمند بیاندیشیم باید به خاطر داشته باشیم که راهکار آن در بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و ماهر نهفته است.

او ضمن تقدیر از زحمات انجام شده مسئولین اداره اشتغال و حرفه آموزی زندان‌ها در سال گذشته، گفت: شیوع ویروس کرونا در جامعه و اجرای برنامه‌های پیشگیری از ورود این بیماری به زندان‌ها، موجب تعلیق فعالیت‌های آموزشی و اشتغال زندانیان در سطح ندامتگاه‌های استان تهران گردید.

معاون سلامت، اصلاح وتربیت زندان‌های استان تهران در پایان تأکید کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، لازم است مسئولین اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه ها با همکاری واحدهای بهداشتی و درمانی در لحاظ نمودن دستورالعمل های بهداشتی در خصوص اجرای فرآیند آموزش های مهارتی و اشتغال زندانیان اهتمام لازم را به عمل آورند.

نشست یک روزه مسئولان اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های تابعه استان تهران، در مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه ۷ برگزار شد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا