جدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

ایران درباره اتهامات ساختگی حوادث خلیج فارس به آیمو نامه نوشت

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، محسن بهاورند در این نامه ضمن رد همه اتهامات بی پایه و اساس که جملگی با انگیزه های سیاسی و به منظور ایجاد بی ثباتی و آسیب وارد آوردن به امنیت و سلامت دریانوردی،مطرح شده اند،تعهد کشورمان را به حفظ امنیت و ایمنی دریانوردی یادآوری کرده و نوشته است که  ما معقدیم که حفظ امنیت دریانوردی در جهت منافع ایران و جامعه بین المللی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه این نامه خاطر نشان کرده که رفتارهای ماجراجویانه و مغرضانه تعداد خاصی از کشورها، با زبانی آمیخته با زور و تهدید، علیه جمهوری اسلامی ایران،نه تنها ناقض اصل عدم توسل به زور برای مبنای منشور سازمان ملل متحد می باشد،بلکه امنیت دریانوردی بین المللی را در دراز مدت در منطقه به خطر می اندازد.

وی در پایان این نامه از همه کشورها و بازیگران بین المللی که متعهد به اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل، شامل کنوانسیون سازمان بین المللی دریانوردی مرتبط با امنیت و ایمنی کشتیرانی می باشند،درخواست کرد که این رفتارهای بی ثبات کننده در منطقه را محکوم نموده و با حسن نیت در جهت تامین امنیت دریانوردی در همه آبراهای بین المللی شامل خلیج فارس و دریای عمان  همکاری نمایند.
اخبار جهت‌دار و مشکوکی از عصر روز گذشته از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی درباره رخدادهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان منتشر و به صورت گسترده توسط برخی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بازنشر شد.

اگرچه هیچ‌یک از اخبار منتشر شده دارای منبع روشن و مورد تایید نبود و از قول منابع غیرمشخص منتشر شده بود، اما جهت‌گیری مجموعه خبرهای ذکر شده، القاء وجود ناامنی در خطوط کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز با بیان اینکه تمام مسائل مربوط به کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس به پایان رسیده، افزود: این مساله برای ما تمام نشده و تحولات (روزهای اخیر) را بررسی خواهیم کرد تا منبع شایعات را رسوا و بدنام کنیم

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا