جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

این سرویس‌های اپل برای مشترکین ایرانسل از دسترس خارج شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد مشترکین ایرانسل، سرویس‌های مختلف اپل همچون iMessage و پوش نوتیفیکیشن را روی ابزارهای خود دریافت نمی‌کنند.

بررسی‌ها از دو روز گذشته نشان می‌دهد مشترکین ایرانسل، چند سرویس اپل همچون iMessage و پوش نوتیفیکیشن از اپ‌های مختلف را روی دستگاه‌های خود دریافت نمی‌کنند و عملکرد سیستم عامل‌های اپل تا حدی مختل شده است. این در حالی است که این مشکل در اینترنت سایر اپراتورها دیده نمی‌شود. از یک سو احتمال یک اختلال در فیلترینگ و از سوی دیگر نیز احتمال «تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف» که به تازگی مدیرعامل شاتل از آن صحبت کرده بود وجود دارد.

در حالی بیش از یک ماه از فیلتر اپ استور در همه اپراتورها می‌گذرد، حال برخی از کاربران دیوایس‌های اپل در ایران با مشکل جدیدی روبه‌رو شده‌اند.

بررسی‌ها حکایت از مسدودسازی چند سرویس‌ اپل روی اینترنت ایرانسل در دو روز گذشته دارد. به تازگی آن دسته از کاربران سیستم عامل این برند که مشترک ایرانسل هستند، امکان استفاده از سرویس‌هایی همچون اپل‌تی‌وی، آی‌مسیج و… را ندارند. حتی نوتیفیکیشن پلتفرم‌هایی دیگر نیز برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود.

این سرویس‌های اپل برای مشترکین ایرانسل از دسترس خارج شد

این در حالی است که چنین مشکلی هنگام استفاده از اینترنت موبایل سایر اپراتورها یا اینترنت ثابت وجود ندارد. مشخص نیست این مسدودسازی ناشی از یک اختلال است یا مسئله دیگری وجود دارد. دیجیاتو در حال حاضر وجود چنین مسئله‌ای را به ایرانسل اطلاع داده است. در صورت دریافت پاسخ از ایرانسل، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که روز پنج‌شنبه (۱۲ آبان) «احمدرضا نخجوانی» مدیرعامل شاتل برای نخستین بار از تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف سخن به میان آورد. او ضمن انتقاد از تبعیض در فیلترینگ، گفته بود: «ما به عنوان اپراتور ارتباطات، هیچ نقشی در فیلترینگ نداریم و پهنای باند اینترنت به‌صورت فیلترشده برای توزیع به دست ما می‌رسد. اما چون در لایه بالاتر، سیستم و مسیر فیلترینگ اپراتورها با هم متفاوت است، مردم از این موضوع بی‌اندازه گلایه دارند و این نابرابری را از چشم ما می‌بینند. متأسفانه پی‌گیری ما با آقایان نیز راه به جایی نبرده است. طبیعتاً ما آرزومندیم که رفع محدودیت برای همه صورت گیرد، اما این تبعیض، شک‌برانگیز و مشکل‌ساز است.»

همچنین به گفته مدیرعامل شاتل، این محدودیت‌ها منجر به کاهش درآمدی قابل توجه اپراتورها شده است و خواسته یا ناخواسته به سود سایر رقبا می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا