جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

بارش برف و باران دربرخی از استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: امروز برای گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل بارش باران و برای دامنه ها و ارتفاعات زاگرس در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش برف و باران پیش بینی شده است.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه در استان های گیلان، مازندران، نوار شرقی اردبیل بارش باران و در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش برف و باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: جمعه بارش در استان های ساحلی دریای خزر شدت یافته و در بخش هایی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و همچنین ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی وزش باد و در نواحی مرتفع بارش برف انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه در برخی مناطق واقع در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخشهایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می دهد.

ضیاییان همچنین این را هم گفت که دوشنبه در استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، جنوب یزد، کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش بینی می شود.

بارش برف و باران در این استان‌ها/ کاهش دما در برخی استان‌ها

وی با بیان اینکه جمعه در نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی یزد، شرق سمنان، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شنبه در نوار شرقی کشور (به ویژه منظقه زابل) در بعضی ساعات، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود، خاطر نشان کرد: جمعه در اردبیل، استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شنبه در شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۸ درجه کاهش می یابد و از امروز تا شنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۵ اسفند ) قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۶ اسفند ) نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۴ اسفند) و فردا جمعه ( ۵ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (۴ اسفند) شهرکرد و کرمانشاه با دمای ۴- درجه سانتیگراد و طی فردا جمعه ( ۵ اسفند) اردبیل با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا