جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیفیلم

بازار داغ رمالی و دعانویسی آنلاین +فیلم

رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم طلب می‌کنند. هر چند جمعیت آن‌هایی که رقم بالا می‌گیرند خیلی زیاد نیست. چرا که می‌دانند با قیمت چند ده میلیونی مشتری چندانی گیرشان نمی‌آید.

بازار دعانویسی، طلسم و جادو حسابی داغ است. نیازی به صرف زمان زیادی نیست، کافی است در یکی از این واژه‌ها را جستجو کنید تا صد‌ها پیشنهاد پیش روی شما قرار بگیرد. البته رقابت در این بازار سیاه بسیار بالاست. به شکلی که بعضی از این صفحه‌ها برای اثرگذاری کارشان تضمین هم می‌دهند.

یکی از این دعانویسان که در شهر‌های غرب کشور ساکن است، می‌گوید دعانویسی اش را تضمین می‌کند؛ بنابراین اگر مشتری جواب نگرفت می‌تواند با او تماس بگیرد تا پول اش را پس بگیرد.

بعضی دیگر گفتگو با مشتری هاشان را منتشر کرده اند تا ثابت کنند خیلی‌ها از روش کار او جواب گرفته اند.

برخی هم می‌گویند که فرقه و گروه دارند و فعالیت شان تحت نظر آن‌ها انجام می‌شود.

اما با این حال همه این رمال‌ها و دعا نویسان برای حوزه فعالیت شان دسته بندی دارند. مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری از طلاق، گشایش بخت، بازگشت معشوق، رزق و روزی، کارگشایی و باطل کردن طلسم و جادو را شامل می‌شود.

دعانویسی چقدر خرج روی دست مشتری می‌گذارد؟

رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم طلب می‌کنند. هر چند جمعیت آن‌هایی که رقم بالا می‌گیرند خیلی زیاد نیست. چرا که می‌دانند با قیمت چند ده میلیونی مشتری چندانی گیرشان نمی‌آید.

یک دعا نویس که ساکن یکی از شهر‌های شمال غرب ایران است می‌گوید که نوشتن دعای اختصاصی اش حدود ۷۰ دقیقه طول می‌کشد؛ بنابراین برای زحمت زیادش ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

رمال دیگری که مشخص نیست کجا ساکن است، از هزینه‌های بالای دعانویسی گفته است. او می‌گوید برخی از ابزار کارش را از کشور‌های حوزه خلیج فارس وارد می‌کند. به همین دلیل نباید مشتریان اش از قیمت‌های ۲ تا ۵ میلیون تومانی انتقاد کنند.

گروهی از این دعا نویسان هم برای هر دعا قیمت متفاوتی دریافت می‌کنند. مثلا قیمت باطل کردن طلسم و جادو گران‌تر است و دعای رزق و روزی و گشایش بخت ارزان تر.

اما برخی قیمت علنی نمی‌دهند و  می‌گویند که تنها در صورت تماس و بررسی مشکل قیمت می‌دهند.

بازار دعا نویسان حسابی سکه است!

بازار سیاه رمالی و دعا نویسی برای گروهی نان و آب خوبی به هم زده است. چنانچه برخی از آن‌ها برای خودشان ساعت کاری مشخصی دارند و در ساعات تعطیل پاسخگوی مشتری نیستند.

سید رضا یکی از چهره‌های مشهور بازار سیاه رمالی و دعا نویسی است. او بیش از ۳۸ هزار دنبال کننده دارد و تنها از ساعت ۱۳ تا ۲۲ به مشتریان پاسخ می‌دهد.

البته مراجعه به او خیلی هم راحت نیست. سید رضا گفته که مشتریان باید ابتدا در واتساپ به یک شماره پیام بدهند و منشی به آن‌ها نوبت بدهد.

جالب اینجاست که برخی از دعانویسان اسم و رسمی برای خودشان به هم زده اند. چنانچه برخی از دعا نویسان تازه کار خودشان را به جای آن‌ها جا می‌زنند.

مثلا یک دعا نویس که خود را درویش معرفی کرده، در فضای مجازی بدل‌های زیادی دارد. اما خودش می‌گوید مشتری‌ها بالاخره متوجه اصل و تقلب ماجرا می‌شود.

گروه دیگری هم تازه کار هستند و برای جذب مشتری دعانویسی اول را با قیمت خیلی کم و یا رایگان ارائه می‌کنند.

بازار جانبی آموزش دعا نویسی

در کنار دعانویسی، برخی مشغول آموزش افراد برای ورود به این بازار سیاه هستند. اما ثبت نام در آن‌ها به این سادگی‌ها هم نیست. متقاضی آموزش باید کل اطلاعات شخصی اش را در اختیار استاد بگذارد و در صورت موافقت وارد دوره آموزشی می‌شود.

در مورد فصل بندی آموزشی هم به علم ابجد، کتابت ادعیه و طلسمات، شناخت همزاد، آموزش بسط و تکسیر طلسمات مهر و محبت، آموزش تحسین و حصار دائم و آموزش باطل السحر قدرت عرش ملکوت جامع اشاره شده است.

البته برخی هم این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهند و از طریق ویدیو و تصاویر به متقاضیان آموزش می‌دهند

یاس و نا امیدی جامعه، خرافه گرایی و رمالی را افزایش داد

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در باره گسترش رمالی و دعا نویسی در جامعه به فرارو می‌گوید: زمانی که جامعه دچار یاس و نا امیدی می‌شود، امکان دستیابی به آرزو و آمال و هدف‌ها وجود ندارد و مردم خودشان را در مقابل رسیدن به اهداف شان عاجز می‌بینند، تقدیری فکر می‌کنند. در چنین شرایطی خرافه گرایی و رمالی گسترش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: جامعه شناسانی همچون مارکس معتقد بودند که این انسان‌ها هستند که تاریخ را می‌سازند، یا گوردون چایلد مورخ و انسان شناس بزرگ می‌گفت که انسان خود را می‌آفریند. در چنین موقعیتی وقتی که انسان خود را ضعیف بشمارد، مسلم است که خرافه گرایی، فال بینی، دعا نویسی، رمالی، شمن پرستی، توتم پرستی افزایش می‌یابد.

البته این جامعه شناس معتقد است که این خرافه گرایی ریشه در تاریخ بشر دارد.

طبق گفته قرایی مقدم، انسان‌های اولیه برای در امان ماندن از بلایای طبیعی به خرافه گرایی رسیدند. در آن دوره، عده‌ای مدعی شدند که تونایی در اختیار گرفتن نیرو‌های خیر و شر را دارند. این خرافه گرایی و رمالی از آن پس ادامه پیدا کرد و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. به شکل مثال شمن پرستی در آفریقا هنوز دیده می‌شود.

او در مورد رمالی در هم ایران می‌گوید: به طبع در کشور ما نیز به دلیل شرایط خاص و پرمشکلی که حاکم است،  خرافه گرایی و رمالی افزایش پیدا کرده است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا