جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

بازدید گردشگران از میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه همچنان ممنوع + جزئیات خسارات

غافلگیری در تغییرات فصلی برای محوطه‌های میراث جهانی و تحت حفاظت معنایی ندارد و برنامه‌ریزی سالانه می‌تواند خسارتهای طبیعی را به حداقل برساند ولی ورود گردشگر به محوطه میراث جهانی چغازنبیل ممنوع است و این توقف تا پایان عملیات مرمت فوری ادامه دارد.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، عاطفه رشنویی – مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه اظهار داشت: اثرات ناشی از سه روز بارندگی شدید در چغازنبیل با اقدامات حفاظتی و مرمتی فوری مهار شد و اقدامات فوری حفاظتی پس از سه روز بارندگی شدید در چغازنبیل انجام گرفت.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه ادامه داد: به محض پایان گرفتن باران سیل‌آسای روزهای اخیر، کار حفاظت اضطراری و رفع تغییراتی که باران ایجاد کرده بود، آغاز شد.

رشنویی با اشاره به بارش 100 میلی‌متری باران طی سه روز، خبر داد: طبیعتا با افزایش قدرت عوامل آسیب‌زا، کار حفاظت معمول نیز باید شکل اورژانسی و فشرده بگیرد. بنابر این با قطع بارندگی، 20 نیروی کار به بخش عملیاتی پایگاه چغازنبیل اضافه شدند و اصلاح تاثیرات باران در دستور کار قرار گرفت.

رشنویی با اشاره به باران‌های سیل‌آسای پاییزی در خوزستان، تاکید کرد: البته ما پیش‌بینی‌های لازم برای کنترل اثرات ناشی از این بارندگی‌ها را داشتیم. به همین دلیل، پیش از شروع بارندگی، ورود گردشگران به محوطه میراث جهانی چغازنبیل متوقف شد و این توقف تا پایان عملیات حفاظت و مرمت فوری ادامه خواهد داشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با تاکید بر اینکه حفاظت یک امر دایمی است، ادامه داد: غافلگیری در تغییرات فصلی برای محوطه‌های میراث جهانی و تحت حفاظت معنایی ندارد و برنامه‌ریزی سالانه می‌تواند خسارت‌های طبیعی را به حداقل برساند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا